Twitterin perustajien mielipiteet yhtiön myynnistä eroavat. Yhtiö kuitenkin saatetaan hyvinkin myydä.
Twitterin hallituksen jäsenenä nykyisin toimiva perustaja Ev Williams on avoin myynnille. Sen sijaan Twitterin toimitusjohtajaksi viime vuonna palannut sen idean isä Jack Dorsey on vastustellut myyntiä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Bloombergin mukaan Twitter aloitti myyntivalmistelut sen jälkeen, kun se sai yhteydenoton kiinnostuksesta potentiaaliselta ostajalta.
Useiden eri tahojen on huhuttu valmistelevan ja harkitsevan mahdollista ostotarjousta Twitteristä. Ongelmiin ajautuneen yhtiön myynti näyttää todennäköiseltä, sillä yritysostohuutokaupan tarjousten hylkääminen arvioidaan liian kovaksi palaksi Twitterin hallitukselle: muita hyviä vaihtoehtoja ei enää ole, kun perustaja Jack Dorseyn paluu vuosi sitten yhtiötä kipparoimaan ei ole saanut Twitteriä vielä kääntymään uudelleen merkittävään kasvuun.
Googlen on raportoitu palkanneen neuvonantajakseen Lazard-investointipankin. Mediayhtiö Disney harkitsee myös tarjousta oman neuvonantajansa kanssa. Myös Microsofilta on kysytty kiinnostusta, mutta aiemmin tänä vuonna LinkedInin ostosta yli 26 miljardilla dollarilla ilmoittaneella Microsoftilla ei tiettävästi ollut kiinnostusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sen sijaan Microsoftilla LinkedIn-tarjouskilvan katkerasti hävinnyt Salesforce.com on ollut näkyvästi esillä huhuissa myös Twitterin ostajaehdokkaaksi. Salesforce.com on myös tiettävästi taho, jonka kiinnostus Twitteriin toimi laukaisijana myynnin harkinnalle.
Twitterin neuvonantajina mahdollista myyntiä ja siihen liittyvää tarjousprosessia valmistelevat Goldman Sachs -pankki sekä Allen & Co.
Twitter on viime aikoina yrittänyt asemoitua uudestaan live-tapahtumien seurantavälineeksi. Twitterillä on oma ostamansa Periscope-livelähetyspalvelu, mutta se on myös tehnyt diilejä urheilu- ja muun suorien lähetysten sisällön, kuten amerikkalaisen jalkapallon NFL-ottelujen sekä Yhdysvaltojen presidentinvaalien väittelyjen tuomiseksi osaksi palvelua.
Viimeisen vuoden aikana Twitterin tekemillä muutoksilla ei kuitenkaan ole ollut suurta merkitystä sen käyttäjämääriin. Twitterin ongelma on sen uhkaava pieneksi jääminen mainostajien mielenkiinnon pysyessä suuremmissa Facebookissa ja nopeammin kasvavissa uusissa houkutuksissa, kuten Snapchatissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitteriltä on kaivattu nopeampaa kehitystä sen palveluun. Dorseyn johtamistyyliä syytetäänkin nyt liian hitaaksi. Sen sijaan Twitterin talousjohtaja Anthony Noto on saanut paljon aikaan, muun muassa idea NFL-otteluihin esittämiseen Twitterissä tuli häneltä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »