Facebook on huomannut, että sen palvelua monet käyttävät myös nykyajan kirpputorina. Nyt Facebook on aloittamassa oman markkinapaikkansa lanseerauksen.
450 miljoonaa ihmistä käyttää Facebookin osto- ja myyntiryhmiä kuukausittain. Englanninkielisistä maista Yhdysvalloista, Yhdistyneestä kuningaskunnasta, Australiasta sekä Uudesta-Seelannista alkaen Facebook lanseeraa nyt oman Marketplace-osionsa, jonka on tarkoitus helpottaa myynti-ilmoitusten löytämistä ja kaupantekoa. Se tulee heti osaksi Android- ja iPhone-sovelluksia ja myöhemmin Facebookin selainversiota.
Jatkossa Facebookin markkinapaikka löytyy helposti suoraan sovelluksen alareunan keskimmäisestä kuvakkeesta. Marketplacen etusivulla näkyvät kuvat lähialueella myynnissä olevista kohteista. Lisäksi tarjolla on haku, jonka tuloksia voi rajata sijainnin, kategorian tai hinnan perusteella. Erikseen voi myös selata eri tuotekategorioita, kuten elektroniikka tai asusteet. Kohteita voi myös merkitä muistiin myöhempää tarkastelua varten.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ostopäätöksen synnyttyä myyjään voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä ja tehdä tarjouksen. Facebook painottaa, että se ei ota osaa maksutapahtumaan tai kaupankohteen toimitukseen.
Facebook on jo aiemmin lisännyt erilaisia erityistoimintoja myyntiryhmiin, jotka eivät myöskään ole poistumassa Facebookin markkinapaikkauudistuksessa. Facebookin mukaan jatkossa myynti-ilmoituksia palveluun jättäessään voi sen julkaista sekä tiettyyn haluamaansa myyntiryhmään aiempaan tapaan sekä osaksi Facebookin uutta avointa markkinapaikkaa.
Facebookin markkinapaikkaosiossa voi myös tarkastella omia kohteitaan, joita on tallentanut tai listannut myyntiin, sekä kaikkia kaupankäyntiin liittyviä viestejään yhdestä paikasta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »