Snapchat työstää uudenlaista mainos- ja filtterialustaa, joka perustuisi kuvantunnistukselle. Tulevaisuudessa suosittu viestintäsovellus saattaisikin tarjoilla suodattimia, joiden sisältö perustuu käyttäjän ottamien snäppien sisältöön.
Business Insiderin mukaan Yhdysvaltain patenttivirasto julkaisi viime viikolla tuoreehkon Snapchat-patenttihakemuksen. Dokumenteissa yhtiö kuvaa uudenlaisia filttereitä, joiden sisältö riippuisi käyttäjän ottamasta kuvasta.
Esimerkiksi nostetaan kuuluisa Empire State Building, jonka nokkaan King Kong kiipeää elokuvissa. Uuden järjestelmän tuella Snapchat voisi tuoda käyttäjän saataville erityisen King Kong -filtterin, mikäli otetussa kuvassa näkyy Empire State Building. Jättiapinan asento saattaisi lisäksi riippua siitä, miltä puolelta rakennusta kuva on napattu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Luonnollisesti Snapchatilla on jo suunnitelmia sille, miten kuvantunnistusta voitaisiin hyödyntää tulojen keräämisessä. Käyttäjälle saatettaisiin esimerkiksi tarjota kahvikupin sisältävästä snäpistä kuponki johonkin tiettyyn kahvilaan. Tunnistettava kuva jonkin ravintolan sisätiloista taas saattaisi tuoda tarjolle kyseisen ravintolan ruokalistan. Näissä tapauksissa näkyvyyttä saavat toimijat maksaisivat kyseisestä etuoikeudesta Snapchatille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Snapchat tarjoaa jo esimerkiksi sijaintiriippuvaisia suodattimia. Patentin kuvaama järjestelmä veisi kuitenkin mukautuvuuden täysin uudelle tasolle.
Patenttihakemusten kanssa on kuitenkin hyvä muistaa, etteivät ne läheskään aina päädy tuotteiksi tai toiminnoiksi loppukäyttäjän saataville. Mahdollisia kuvantunnistusfilttereitä odotellessa Snapchat ilmoitti vastikään tuovansa tarjolle mahdollisuuden kerätä omia snäppejä talteen vapaata myöhempää katselua ja esittelyä varten.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »