Pokémon GO on ollut jättimenestys eri puolilla maailmaa. Peli koristaa latauslistojen kärkisijoja ja kerää parhaimmillaan valtavia massoja yhdellä kertaa ulos puhelin kourassa. Ilmaiseksi ladattavalla sovelluksella on jo rahantekokeinonsa, mutta suunnitelmissa on vielä suurempia kuvioita, jotka saattavat ajaa pelaajat tiettyjen sponsorien liikkeisiin.
Uudessa Pokémon-pelissä voi jo ostaa esineitä oikealla rahalla. Pelin takaa löytyvä Niantic Labs suunnittelee kuitenkin myös muita tapoja tehdä pelistä tuottava.
Financial Timesin ja Vergen mukaan Nianticin aikomuksena on sallia yhtiöiden luoda sponsoroituja sijainteja pelin sisään. Pokémon GO:n pelikarttahan on sidottu oikeaan maailmaan ja pelin toimipisteet, kuten esineitä tarjoavat ”pokestopit” ja kaksintaisteluihin tarkoitetut salit, löytyvät yleensä jollain tavalla huomattavien tosimaailman rakennusten tai nähtävyyksien yhteydestä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainostajat maksaisivat siis Nianticille päästäkseen pelin toimipisteiden sijainneiksi. Tämä auttaisi toimijoita brändinäkyvyyden lisäksi hyvin konkreettisesti, kun pelaavat massat ajautuisivat tosimaailmassa vaikkapa ravintolan tai myymälän luokse. Nähtävästi mainostajia laskutettaisiin vierailumäärien perusteella.
Pokémon GO on kasvanut muutamassa päivässä sen tason ilmiöksi, että yhtiöt sopisivat taatusti mielellään sponsorisopimuksia Nianticin kanssa. Ilmassa onkin jo viitteitä, joiden mukaan MacDonalds saattaa tarjota GO-sijainteja tulevaisuudessa.
Aluksi vain kolmessa maassa julkaistu – vaikkakin sivuteitä Suomeenkin jo levinnyt – Pokémon GO alkaa pikkuhiljaa kurottaa tassujaan Eurooppaan. Ensimmäisenä pelin piiriin pääsi Saksa ja lisää maita on luvassa piakkoin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »