Samsung on tällä hetkellä maailman suurin älypuhelinvalmistaja, ja yhtiö on pitkään keskittynyt kasvattamaan toimitusmääriä ja markkinaosuutta. Strategiaan on kuitenkin tulossa muutos, kun yhtiö aikoo keskittyä enemmän voiton tekemiseen, uutisoi Korea Times.
Nimettömäksi jäävä Samsung Electronicsin johtaja kommentoi lehdelle, että yhtiö valmistautuu ”älypuhelimien jälkeiseen aikaan” ja aikoo kasvun sijaan hakea parempaa kannattavuutta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tarkoitus ei kuitenkaan ole luopua saavutetusta markkinaosuudesta ja antaa kilpailijoiden rynnätä ohitse. Yhtiön odotetaan toimittavan tänä vuonna noin 400 miljoonaa älypuhelinta. Mitään varastontyhjennyskampanjoita ei kuitenkaan kannata yhtiöltä odottaa.
Korea Timesin haastatteleman johtajan mukaan sijoittajille on jo kerrottu strategiamuutoksesta. Muutoksen odotetaan parantavan yhtiön voittomarginaalia 1,2 prosenttiyksiköllä noin 17 prosenttiin.
Yksi syistä strategiamuutokselle on kiinalaisten kilpailijoiden nopea nousu ja Samsungin kalliiden huippupuhelimien ”hienojen erikoisuuksien” saama laimea vastaanotto markkinoilla. Tarkoituksena on karsia budjettiluokan malleja, eikä kiinalaiskilpailijoiden kanssa lähdetä kilpailemaan agressiivisella hinnoittelulla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsungin lisäksi ainakin myös LG aikoo parantaa kannattavuuttaan muun muassa henkilöstöä vähentämällä ja markkinointibudjettia pienentämällä, Korea Times jatkaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »