New Yorkissa sijaitsevassa taidemuseo Metropolitan Museum of Artissa eli tuttavallisemmin Metissä avautuu tällä viikolla uusi näyttely nimeltään ”Manus x Machina: Fashion in the Age of Technology”. Nimensä mukaisesti näyttely esittelee, miten teknologia ja muoti limittyvät yhteen. Näyttelyä sponsoroi Apple, jonka muotoilujohtaja Jony Ive kertoi näkemyksiään Apple Watchista Business of Fashion -sivustolle.
Apple ei suoranaisesti ole kuvaillut itseään muotituotteiden tekijäksi, mutta Apple Watch -älykellon yhteydessä siitä on viitteitä nähty, esimerkiksi yhteistyössä luksustuotteistaan tunnetun Hermèsin kanssa tehdyt Apple Watchin erikoisversiot. Ive kuvaileekin, että riippumatta siitä, julistaako Apple olevansa kiinnostunut muodista vai ei, ovat heidän tuotteensa aina vain henkilökohtaisempia, joita ihmiset ikään kuin pukevat ylleen.
Apple Watch on yhtiölle täysin uudentyyppinen tuoteryhmä, ja Iven mukaan paljon onkin vielä opittavaa. Hänen mukaansa tuote sopii kuitenkin hyvin yhtiön yleiseen ajattelutapaan, ja hän kiistää, että kyseessä olisi ohimenevä muoti-ilmiö, josta yhtiö yrittää nopeasti lypsää rahat. Iven mukaan Applella ei ajatella yhtä opportunistisesti kuin kilpailijoilla. ”Emme ajattele ”no, tässä on kasvava tuoteryhmä”, se ei voisi olla kauempana totuudesta”, Ive kuvailee.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Watchin tulevaisuuden suhteen Ive toteaa, ettei voi tietenkään paljastaa mitään tulevista tuotteista, mutta mainitsee, ettei Applella ole ollut tapana vain tehdä jotain ja sitten lopettaa. Hän muistuttaa, miten ensimmäisen sukupolven iPodista ja iPhonesta puuttui ominaisuuksia, joita tänä päivänä pidetään itsestäänselvyyksinä. Iven mukaan se, mitä tapahtuu seuraavien kahden, kolmen, neljän vuoden aikana on dramaattista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »