YouTube on nykyisin yksi Googlen käytetyimmistä palveluista ja samalla maailman käytetyin videontoistopalvelu. YouTube-mainokset ovatkin tuottaneet Googlelle aimo summan rahaa ja nyt yhtiö lähtee kokeilemaan kepillä jäätä uusien entistä pidempien mainosten suhteen. Uudet kuuden sekunnin mainokset tulevat jatkossa kulkemaan Bumper-nimellä.
Verrattuna aiempiin viiden sekunnin mittaisiin mainoksiin, ovat uudet Bumper-mainokset sekunnin pidempiä ja erityisesti mobiililaitteille suunnattuja. Google mainostaakin erityisesti nuorien ja keski-ikäisten siirtyneen käyttämään mobiililaitteita ensisijaisena välineenä videoiden katselemiseen ja kertoo mainostajien saavan aikaan parhaan tuloksen näyttämällä ”paljon lyhyitä mainoksia tiheään tahtiin”. Googlen omassa blogissa asiasta kerrottiin seuraavasti:
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että 18–49-vuotiaat käyttävät ensisijaisesti mobiililaitteita videoiden katsomiseen. Monet suosivat älypuhelinta jopa olohuoneessa, johtuen puhelinten helpommasta käytöstä ja personoinnista. Mitä tulee katselutottumusten kokemaan muutokseen, teemme työtä esitelläksemme uusia formaatteja, jotka mukautuvat paremmin uusiin tottumuksiin. Tästä syystä olemme päättäneet julkistaa Bumper-mainokset, jotka ovat AdWordsin kautta myytäviä kuusisekuntisia videoformaatteja, joiden hinnoittelu perustuu CPM-periaatteelle. Bumper-mainokset ovat ideaaleja laajemman kattavuuden ja mainostustiheyden saavuttamiseksi erityisesti matkapuhelimilla, joissa lyhyet videot menestyvät hyvin.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »