Google on esitellyt pelikehittäjille liudan uusia ominaisuuksia, joiden avulla se haluaa innostaa Android-laitteilla pelaavia. Pelileikkeiden ja suorien lähetysten jakamista YouTubeen helpotetaan ja peleille lisätään mahdollisuus testata niitä ennen asentamista.
Google tuo pelikehittäjille uuden rajapinnan, jonka avulla kehittäjät voivat helposti lisätä peleihinsä (ja muihin sovelluksiin) mahdollisuuden tallentaa videoita pelaamisesta ja jakaa ne vaikkapa YouTubeen. Lisäksi tarjolle tulee mahdollisuus tehdä myös suoria pelilähetyksiä YouTuben kautta katseltaviksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toinen mielenkiintoinen uudistus kulkee nimellä ”Search Trial Run Ads”. Kun käyttäjä mobiililaitteella ja WiFi-verkossa hakee Googlesta pelejä, voidaan hänelle tarjota mahdollisuutta testata peliä 10 minuutin ajan suoraan selaimessa, asentamatta varsinaista sovellusta. Mikäli peli vielä lyhyen testin jälkeen tuntuu miellyttävältä, tulee tarjolle mahdollisuus asentaa koko peli.
Edellä mainittujen uudistusten ohella Google haluaa muutenkin uudistaa pelien ja sovellusten mainostusta muun muassa pystyvideoiden avulla, sillä hyvin usein laitteita käytetään pystyasennossa, mutta mainosvideot on yleensä tarkoitettu vaaka-asennossa katsottaviksi. Lisäksi markkinointia voidaan kohdentaa tarkemmin aktiivisille pelaajille.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »