Lenovon omistuksessa oleva Motorola on tuoreessa blogikirjoituksessaan kommentoinut medioissa tällä viikolla nähtyä uutisointia, jonka mukaan pitkän ja maineikkaan historian omaava Motorola-brändi olisi katoamassa. Toisin kuin Motorola-johtaja Rick Osterlohin haastattelusta CNETissä olisi voinut ymmärtää, Motorolan nimeä ei olla hylkäämässä, mutta se jää markkinoinnissa taka-alalle yhtiön muiden brändien noustessa enemmän keskiöön.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Motorolan blogikirjoituksen mukaan Motora Mobility ei ole häviämässä minnekään, vaan jatkaa edelleen Lenovon alaisuudessa mobiililaitteiden suunnittelua ja valmistusta. Yhtiössä aiotaan kuitenkin nostaa entistä enemmän esille Motorolan tunnettua Moto-brändiä sekä Lenovon Vibe-brändiä. Motorolan mukaan ihmiset tuntevat yhtiön erityisesti Moto-brändistä, joka nostetaan nyt kärjeksi, mutta Motorola-nimi tulee kuitenkin säilymään esimerkiksi pakkauksissa ja muissa vastaavissa yhteyksissä.
Motorola mainitsee kirjoituksessa, että myös Lenovo-brändi tullaan säilyttämään, sillä se on maailmanlaajuisesti tunnettu ja arvostettu brändi. Viime lokakuussa Interbrand sisällytti Lenovon maailman sadan parhaan brändin joukkoon. Motorolan mukaan se yhdessä emoyhtiönsä Lenovon kanssa onkin yksi harvoista teknologiayhtiöistä, joka pystyy tarjoamaan täyden ”PC + tabletti + älypuhelin -kokemuksen”. Motorola on alkujaan perustettu jo vuonna 1928 ja on vuosien saatossa ollut hyvin merkittävä tekijä matkapuhelimien keksimisessä ja kehittämisessä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »