Google uudistaa sen Play Kaupan käytäntöjä. Tulevaisuudessa tämä Android-sovellusten kauppapaikka kertoo käyttäjälle, mitkä sovelluksista sisältävät mainoksia. Sovelluskehittäjien on jo nyt mainittava mahdollinen mainossisältö sovelluksissa, mikäli nämä haluavat saada sovelluksensa esille Play Kaupan perhe-kategoriassa. Ensi vuoden tammikuussa käytäntö kuitenkin laajenee koskemaan kaikkia Play Kaupassa olevia sovelluksia.
Sovelluskehittäjien täytyy tulevaisuudessa tehdä selvitys sovellusten mahdollisesti sisältämistä mainoksista, ja Google tulee myös tarkastamaan sovelluksia mahdollisten mainosten varalta. Play Kaupassa tulee olemaan maininta mainoksista niitä sisältävien sovellusten kohdalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusi käytäntö herättää muutamia kysymyksiä. Yksi luultavasti ristiriitoja herättävä asia tulee olemaan se, minkälainen sisältö lasketaan mainostamiseksi. Google on määritellyt sovelluskehittäjille ohjeita sen suhteen, mikä lasketaan mainokseksi, kuten esimerkiksi sponsoroidut artikkelit, mutta todennäköistä on, että kehittäjät tulevat kokeilemaan jos jonkinlaisia porsaanreikiä. Mielenkiintoista on myös nähdä, miten käyttäjät ottavat uudistuksen vastaan ja vaikuttavatko mainosmaininnat sovellusten latausmääriin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »