Asiakastyytyväisyyttä mittaava EPSI Rating julkaisi tänään uusimman raporttinsa. Jokavuotinen tutkimus on selvittänyt kotimaisten teleoperaattoreiden saavuttamaa asiakastyytyväisyyttä. Sekä kuluttaja- että yritysasiakkaiden parissa kärkituloksia saavat tutut toimijat.
EPSI Ratingin mukaan Tele Finlandilta löytyvät tyytyväisimmät kuluttaja-asiakkaat. ”Olemme kuunnelleet asiakkaittemme toiveita ja odotuksia ja kehittäneet asiointia näiden toiveiden perusteella”, Tele Finlandin vetäjä Sonja Pihlaja perustelee tuloksia. Jo neljä vuotta kärjessä keikkunut Tele Finland saattaa kuitenkin saada jatkossa seuraa. EPSI Rating nimittäin kertoo, että DNA ja erityisesti Saunalahti ovat parantaneet tuloksiaan ja saavuttaneet Tele Finlandin etumatkaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yritysasiakkaiden parissa DNA:lla on kirkkaasti paras asiakastyytyväisyys. ”Asiakaskuntamme on laajentunut viime vuosien yritysostojen myötä ja meillä on vahva halu kehittyä edelleen”, DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Hannu Rokka toteaa. Vastapainona Sonera on EPSI Ratingin mukaan heikentänyt tulostaan kaikilla osa-alueilla.
Yleisesti kuluttaja-asiakkaat ovat varsin tyytyväisiä kotimaisiin operaattoreihin. Yritysasiakkaat sen sijaan kaipaisivat enemmän. Tästä huolimatta vaihtotiheys vaikuttaa laantuvan kautta linjan. Kuluttajista vain noin kuusi prosenttia ilmoitti suunnittelevansa operaattorin vaihtoa tulevan vuoden sisällä. Yritysasiakkaiden joukossa vastaavia aikeita löytyi vain viideltä prosentilta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »