iPod on tuotteena lähes täysin kuollut Applen panostaessa uusiin laitekategorioihin. Tästä huolimatta – tai ehkä juuri sen takia – iPod tuntuu kiinnostavan kuluttajia yllättävänkin paljon.
Artikkelin lopusta löytyvä Google Trends -kuvaaja paljastaa, että iPod herättää vielä tuntuvasti kiinnostusta ihmisten keskuudessa. Klassista musiikkisoitinta koskevien Google-hakujen määrä on itse asiassa ylittänyt Apple Watch -haut pitkin kuluvaa vuotta.
Kiinnostus Watch-älykelloon on kokenut joitakin selkeitä huippuja, kuten ennakkotilausten ja varsinaisen myynnin alkamishetket. Useimmiten, erityisesti kellon julkaisun jälkeen, iPod-kiinnostus on kuitenkin vienyt pidemmän korren.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
iPod on varsin selkeästi Applen valikoimista pikkuhiljaa katoava tuote. Uusia malleja ei ole esitelty vuodon 2012 jälkeen ja laitteen löytäminen Applen verkkosivuilta vaatii jo hieman osaamista. iPodin sijaan yhtiö keskittää huomionsa uusiin tuotteisiin, kuten Apple Watchiin ja Apple Music -suoratoistopalveluun.
Business Insiderin mukaan analyytikot odottavat Apple Watch -toimitusten nousevan 11 miljoonaan kappaleeseen syksyyn mennessä, mikä on vähintäänkin kohtalainen tulos. Samalla kansan luotto ja kiinnostus Watchiin on kuitenkin laskemassa, vaikka monet markkinat odottavat edelleen kellon myyntien alkamista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »