Netflix on tunnettu mainosvastaisesta politiikastaan. Tästä huolimatta palvelussa on kahden viime viikon aikana nähty mainostyyppistä sisältöä, mikä on saanut Netflixin asiakaspohjan puolustusasemiin.
Useat Netflix-käyttäjät ovat raportoineet nähneensä mainoksia palvelussa. Mainossisältö on sijoittunut joko suoratoistojen alkuun tai TV-jaksojen väliin. Tämä johti hyvin pian julkisiin mielenilmauksiin, kun lukuisat käyttäjät julistivat pettymystään ja vannoivat lopettavansa Netflix-tilauksensa, jos mainokset otetaan osaksi palvelua.
Tilanne ei kuitenkaan välttämättä ole niin huolestuttava. Netflixin antamien kommenttien ja lopulta toimitusjohtaja Reed Hastingsin Facebook-julkaisun mukaan ”yksikään mainos ei ole tulossa Netflixiin”. Käyttäjiä huolestuttaneen sisällön Hastings kertoo koostuneen ”todennäköisesti kiinnostavien Netflix-tuotantojen siisteistä trailereista”.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kolmannen osapuolen mainoksista Netflix-käyttäjien ei siis todennäköisesti tarvitse huolehtia, vaikka toki myös palvelun omien tuotantojen mainosvideot vievät käyttäjän aikaa. Toisaalta on hyvä muistaa, että kyseessä on toistaiseksi kokeilu, joita Netflixin kaltaiset palvelut tekevät suuret määrät vuosittain. Trailerien sisällyttäminen palveluun ei siis ole vielä lopullisesti päätetty.
https://twitter.com/unorigmoniker/status/605442904878907395
Quote me on this later: The moment @netflix puts ads on my videos I'm canceling service.
— Lee Stetson (@kaplejon) June 1, 2015
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »