Japani on hyvin erityinen ja useille toimijoille haastava markkina-alue. Huomattavan vaikeaa Japanissa menestyminen on ollut Samsungille, kiitos saarivaltion ja Etelä-Korean vaihtelevien suhteiden. Tämä on johtanut Galaxy S6:n ja Galaxy S6 edgen kohdalla heikkoihin myynteihin, vaikka Samsung on yrittänyt piilottaa brändinsä Japanissa myytävistä puhelimista.
Samsung julkaisi uudet Galaxy S6 -puhelimensa Japanissa ilman laitteisiin painettua Samsung-logoa. Tällä yhtiö yritti vähentää mahdollisten ennakkoasenteiden vaikutusta puhelinten myyntiin.
Samsung Galaxy S6
- Android
- Lasi + alumiini
- 5,1" Super AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 16 Mpiks. kamera
- Samsung Exynos 7420 -piiri
- 2550 mAh akku
Samsung Galaxy S6 edge
- Android
- Lasi + alumiini
- 5,1" Super AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 16 Mpiks. kamera
- Samsung Exynos 7420 -piiri
- 2600 mAh akku
Ensimmäisellä viikollaan Galaxy S6 edge nousikin Japanissa kymmenen myydyimmän älypuhelimen joukkoon. Toisella viikolla malli kuitenkin syöksyi lukuisia pykäliä alas sijalle 26. Perinteisempi Galaxy S6 on pärjännyt entistä huonommin, sijoittuen ensimmäisellä viikollaankin vain 17. myydyimmäksi älypuhelimeksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
BusinessKorean mukaan Japani on ainoa markkina-alue, jolla Galaxy S6:n myynti on edennyt huomattavan huonosti. Korea-asenteiden lisäksi japanilaiset tuntuvat luottavan enemmän amerikkalaisiin mobiililaitteisiin, mistä kertoo esimerkiksi iPhone-mallien menestys.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »