Olemme viimeisten vuosien aikana uutisoineet mobiili.fissä useaan otteeseen erilaisista ulkomailta lähtöisin olevista mediakohuista, mutta osataan sitä kotimaassakin. Eilen ja erityisesti tämän päivän aikana nettiä on kiertänyt SDP:n puoluetoimistolta lähtöisin oleva Twitter-lista, joka on kerännyt lyhyessä ajassa suuren määrän huomiota.
Twitter-listassa on kyse 39 erilaisesta viestipohjasta, jotka SDP:n puoluetoimisto on lähettänyt puolueaktiiveille sosiaalista mediaa varten. Valmiiksi kirjoitetuissa viesteissä SDP kehottaa kannattajiaan muun muassa kritisoimaan hallituskumppani Kokoomusta sekä kehumaan omaa linjaansa. Viesteissä todetaan esimerkiksi puolueen puolustavan heikko-osaisia, samalla kun Kokoomus ajaa rikkaiden asiaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
SDP:n aggressiivinen vaalimarkkinointi on saanut osakseen lyhyessä ajassa paljon kritiikkiä ja esimerkiksi konsultti Tommi Oksanen totesi Helsingin Sanomissa ”menon olevan kuin Pietarin trollitehtaasta”. Toisaalta twiiteille löytyy myös puolustajia ja SDP:n viestintävastaava Dimitri Qvintus toteaa twiittien olevan ”puolueen linjan mukaisia” ja vastaavan SDP:n some-porukan toiveisiin. Viestien käyttö on myös täysin vapaaehtoista ja ensisijaisesti SDP toivookin kannattajiensa käyttävän omia twiittejään.
Kaiken kaikkiaan nyt syntynyt keskustelu on hyvä esimerkki siitä, miten puolueiden vaalityö on siirtynyt entistä enemmän sosiaaliseen mediaan. Eri puolueiden joukosta SDP:n 1,5 miljoonan vaalibudjetti on selvästi suurin ja puolue johtaa myös sosiaaliseen mediaan käytettyjen investointien suuruudessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »