Kiinalainen Xiaomi on perustettu huhtikuussa 2010, mutta alle viidessä vuodessa se on kasvanut hyvin varteenotettavaksi älypuhelinvalmistajaksi kamppailemaan myyntitilastojen kärkisijoista. Nyt yhtiön toimitusjohtaja Lei Jun on kertonut yhtiön tavoitteista tälle vuodelle.
Lei Jun puhui Xiaomin alihankkijoille suunnatussa konferenssissa eilen keskiviikkona ja kertoi, minkälaisia myyntimääriä yhtiö tänä vuonna tavoittelee. Kun viime vuonna Xiaomi myi reilut 60 miljoonaa älypuhelinta, hakee yhtiö tälle vuodelle kymmenien prosenttien kasvua. Tavoitteena on myydä 80-100 miljoonaa älypuhelinta kuluvan vuoden aikana. Vertailun vuoksi viime vuonna kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja oli Lenovo, joka myi yhteensä reilut 80 miljoonaa älypuhelinta. Mikäli Xiaomi siis pääsisi sadan miljoonan myydyn älypuhelimen tavoitteeseensa, se saattaisi nousta kärkikolmikkoon Samsungin ja Applen kanssa.
Konferenssissa puhunut Lei Jun kertoi myös, kuinka yhtiö tähtää tuotteissaan laatuun ja näkee runsaasti vaivaa tuotantolinjojen riittävän laaduntarkkailun toteuttamiseksi. Lopputuloksena Lei Junin mukaan on laadukas tuote kohtuullisella hinnalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Huomionarvoista on, että Xiaomin viime vuosien hurja kasvu on tapahtunut lähinnä Aasiassa. Yhtiö on avannut tai lähiaikoina avaamassa verkkokauppoja Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin, mutta se ei vielä myy puhelimiaan näissä maissa, vaan verkkokaupoissa myydään yhtiön muita tuotteita, kuten kuulokkeita. Xiaomin älypuhelimet tulevat virallisesti Euroopassa myyntiin joskus epämääräisessä tulevaisuudessa.
Xiaomin kasvuaikeista raportoi Gizmochina.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »