Google aikoo sallia sovelluskehittäjille sovellusten mainostamisen Google Play -sovelluskaupassa. Sovelluskauppa on tähän asti ollut vailla maksettuja mainoksia, mutta tähän on tulossa muutos.
Googlen mukaan muutos sallii kehittäjille uusia keinoja nostaa sovelluksiaan esille ja samalla käyttäjät voivat löytää sovelluksia, jotka heiltä muuten saattaisivat mennä ohi. Käytännössä Google haluaa oman siivunsa sovelluskehittäjien mainosbudjeteista, joista tällä hetkellä nappaa ison osan Facebook. Engadgetin mukaan esimerkiksi Candy Crush -pelien kehittäjä King käyttää peliensä mainontaan satoja miljoonia dollareita, joten Googlen kiinnostus on ymmärrettävää. Sovelluskaupassa liikkuu nykyisellään isoja rahoja, sillä Google maksoi viime vuonna Google Playn kautta myydyistä sovelluksista kehittäjille yli seitsemän miljardia dollaria, eli reilusti yli kuusi miljardia euroa.
Google Playn maksetut mainokset merkitään selvästi mainoksiksi, samaan tapaan kuin mainokset erottuvat tavallisista Googlen hakutuloksista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Maksettuja sovellusmainoksia ei ala kaikille vielä ilmestyä, sillä Google aikoo lähiviikkojen aikana kokeilla mainoksia aluksi vain rajatulle käyttäjäryhmälle ja vain valikoitujen kehittäjien kanssa. Tarkoituksena on aluksi kerätä palautetta sekä kehittäjiltä että käyttäjiltä ja arvioida mainonnan toimivuutta sen jälkeen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »