Rovio ilmoitti vahvistaneensa asemaansa Kiinan mobiili- ja pelimarkkinoilla. Yhtiö on solminut strategisen kumppanuuden peliyhtiö Kunlunin kanssa. Kunlun on Rovion mukaan yksi suurimmista ja tärkeimmistä toimijoista Kiinan pelimarkkinoilla.
Sopimuksen myötä Rovio ja Kunlun aloittavat yhteistyön erilaisten peliprojektien parissa. Ensimmäiseksi parivaljakko suunnittelee Kiinan markkinoille suunnattujen Angry Birds -pelien lanseerausta. ”Kiina on meille valtavan tärkeä markkina, jossa mobiilipeliteollisuus kasvaa todella kovaa vauhtia. Angry Birds -brändi on Kiinassa erittäin vahva. Angry Birds -pelejä on ladattu siellä lähes puoli miljardia kertaa”, sanoo Rovion toimitusjohtaja Pekka Rantala.
Jo saavutetusta menestyksestä huolimatta Rovio haluaa vahvistaa asemiaan tarjoamalla idän käyttäjäkunnalle enemmän paikallista sisältöä. Tässä strateginen kumppanuus Kunlunin kanssa on yhtiölle tärkeä askel.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuonna 2008 perustettu Kunlun tekee pelejä, sisältöä ja online-palveluja tietokoneille, matkapuhelimille ja tableteille. Yhtiö listautui Kiinan Shenzenin pörssiin muutama viikko sitten. ”Olen yksi maailman miljardeista Angry Birds -faneista. Olemme innossamme, kun saamme työskennellä Rovion kanssa. Se antaa meille mahdollisuuden kasvattaa myös omien peliemme pelaajakuntaa”, Kunlunin toimitusjohtaja Yahui Zhou iloitsee.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »