Markkinatutkimusyritys TNS Group tutki alkusyksystä laajasti suomalaisten tylsistyneisyyttä. Eritoten polttopisteessä olivat kansan mielipiteet eri IT-brändeistä. Tutkimuksen osa-alueita olivat muun muassa matkapuhelin- ja tietokonebrändit.
Matkapuhelinten kohdalla 40 prosenttia vastanneista äänesti tylsimmäksi brändiksi Doroa. Doro ei laitemerkkinä luonnollisesti ole vauhdikkaimmasta päästä, sillä yhtiö valmistaa hyvin yksinkertaisia ja eritoten senioriväelle suunnattuja peruspuhelimia.
Myös huomattavaa menestystä nauttiva Apple löysi tiensä tylsimpien brändien listalle. 15 prosenttia vastanneista nimesi Applen iPhonen tylsimmäksi matkapuhelinbrändiksi. Tämä suoritus nosti yhtiön tylsimpien matkapuhelinbrändien listalla sijalle viisi, rinnakkain HTC:n kanssa. Kotimaista Nokiaa äänesti tylsimmäksi 11 prosenttia. Viiden tylsimmän matkapuhelinbrändin lista näyttää kokonaisuudessaan tältä:
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
1. Doro, 40 prosenttia
2. Motorola, 33 prosenttia
3. Siemens, 20 prosenttia
4. Sony-Ericsson, nykyisin Sony Mobile, 19 prosenttia
5. HTC / Apple iPhone, 15 prosenttia
Tietokonebrändeissä tylsimmäksi ylsivät sekä Lenovo että Packard Bell 17 prosentin äänillä. Tiukasti perässä roikkuvat Applen Mac-tietokoneet, joiden brändäyksestä tylsistyi 16 prosenttia vastanneista. Tietokonebrändien top 5 -tylsyyslista päätyi seuraavanlaiseksi:
1. Lenovo / Packard Bell, 17 prosenttia
2. Apple Mac, 16 prosenttia
3. Acer, 15 prosenttia
4. Toshiba, 14 prosenttia
5. Dell, 13 prosenttia
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tutkimus toteutettiin osana Casumon Tuhoa Tylsyys -hanketta. Se toteutettiin TNS Gallup Forum -tiedonkeruumenetelmällä, joka edustaa luotettavasti suomalaista aktiiviväestöä. Kohderyhmänä olivat 18-69-vuotiaat.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »