Maailman kolmanneksi suurin matkapuhelinvalmistaja Xiaomi on tuomassa MiMarket-sovelluskauppansa kansainvälisille markkinoille. Käytännössä kehittäjät yhä useammasta maasta voivat julkaista sovelluskaupassa omia sovelluksiaan ja tätä kautta MiMarket saa yhä enemmän kansainvälistä tarjontaa.
Ainakin aluksi sovelluskaupan laajentuminen koskee Hong Kongia, Taiwania ja Singaporea. Tämän jälkeen Xiaomi tulee todennäköisesti keskittymään muihin Aasian maihin, joissa sillä on vahva markkinaosuus. Myös Eurooppaan tuloa voidaan odottaa jollain aikataululla, sillä Xiaomi lupasi uusia maita lisättävän listaan nopealla tahdilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vaikka Xiaomin MiMarket on toistaiseksi keskittynyt pelkästään Kiinaan, ei kyse ole tälläkään hetkellä pienestä sovelluskaupasta. Esimerkiksi sovellusten latausmäärissä mitattuna MiMarket on nykyisilläänkin monta kertaa Microsoftin Windows Phone -kauppaa suurempi ja päivittäisiä latauksia tapahtuu jo yli 50 miljoonaa kappaletta.
Yksi syy MiMarketin nopeaan kasvuun on se, ettei Googlen PlayStorea pysty käyttämään Kiinasta käsin. Huomioiden Xiaomin Aasiassa saaman suuren suosion ja pyrkimykset laajentua kansainvälisille markkinoille, on mielenkiintoista nähdä, miten Google tulee tilanteeseen reagoimaan. Varmaa on se, ettei Google katso Xiaomin kasvavaa liiketoimintaa hyvällä, samalla kun se jää itse paljolti paitsi Aasian kasvavista asiakasmääristä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »