Facebookissa on tällä hetkellä yli miljardi käyttäjää ympäri maailmaa. Nyt yhtiö on alkanut muuttamaan muutamia ehtojaan uusien ominaisuuksiensa takia. Jos ehtoja ei hyväksy, joutuu käyttäjä lopettamaan Facebookin käytön. Yhtiö kertoo uusista ominaisuuksista ja ehdoistaan verkkosivuillaan.
Uusien ominaisuuksien ja ehtojen ansiosta Facebook voi jatkossa tarkkailla, mitä käyttäjä tekee muualla internetissä ja muissa sovelluksissa esimerkiksi älypuhelimella. Facebook perustelee tarkkailuaan mainoksilla. Se tarkkailee, mitä hakuja esimerkiksi internetissä käyttäjä tekee, jonka jälkeen Facebook esittää keräämiensä tietojen perusteella käyttäjälle sopivia mainoksia.
Yhtiö aikoo myös helpottaa ostosten tekemistä Facebook-sovelluksen kautta. Facebook aikoo lisätä sovellukseen osta-napin, jonka avulla käyttäjä voi ostaa eri verkkokaupoista tuotteita poistumatta Facebookin sovelluksesta. Vielä ei ole tietoa, tuleeko tämä ominaisuus Suomen alueelle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook lähtee myös hyödyntämään käyttäjien paikkatietoja aiempaa paremmin. Sovellus saattaa jatkossa esitellä vaikkapa läheisen ravintolan ruokalistoja paikkatietojen perusteella.
Yhtiö kertoo, että siltä on monesti kysytty, kuinka paljon käyttäjien tietoja jaetaan mainostajille. ”Autamme mainostajiamme esittämään mainoksiaan niistä kiinnostuneille henkilöille, mutta emme paljasta mainostajille käyttäjiemme henkilötietoja”, Facebookilta kerrotaan.
Jos käyttäjä käyttää Facebookia ensi vuoden tammikuun ensimmäisen päivän jälkeen, käyttäjä hyväksyy Facebookin asettamat ehdot.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »