Digitaalinen osaaminen on viimeisen vuosikymmenen aikana noussut yhdeksi yritysten tärkeimmistä osa-alueista. Nettisivujen toimivuus, asiakaspalvelu ja tuotetuki ovat asioita, jotka parhaimmillaan helpottavat kuluttajan elämää ja pahimmillaan ajavat asiakkaan raivon partaalle. Eri yritysten pärjäämistä digimaailmassa onkin arvioitu Suomen Digimenestyjät 2014 -tutkimuksessa, jossa seurataan yhteensä 39 yrityksen toimintaa.
Eri toimialojen yrityksistä parhaiten tutkimuksessa menestyivät teleoperaattorit, jotka saivat keskiarvosanakseen kahdeksan miinus. Vastaavasti huonoimman arvosanan saivat polttoainekaupan yritykset, joiden keskiarvosana oli kuusi miinus. Kaikkien tutkimukseen otettujen yritysten keskimääräinen arvosana oli seitsemän.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yksittäisiä yrityksiä tarkasteltaessa kolmen kärjessä olivat mediayritys Helsingin Sanomat, teleoperaattori TeliaSonera ja rahapeliyhtiö Veikkaus. Verrattuna viime vuonna tehtyyn vastaavaan tutkimukseen ovat TeliaSonera ja Veikkaus parantaneet pisteitään, samalla kun Helsingin Sanomien taso on pysynyt samana. Näin ollen kaikki kolme yritystä ovat loppuarvosanoissa todella lähellä toisiaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kärkikolmikon lisäksi muilla toimialoilla menestyivät muun muassa finanssikonserni Nordea, tavarataloketju Anttila ja vakuutusyhtiö If. Tutkimus käsitteli myös yrityskauppaan keskittyviä toimijoita, joista kärkisijoille nousivat konepajat Wärtsilä ja Kone, sekä metsäyhtiö Stora Enso. Tarkemmin tutkimuksesta ja sen tuloksista voi lukea tästä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »