Maailman suurin älypuhelinvalmistaja Samsung on julkaissut verkkosivun esitelläkseen uutta mainosalustaansa, Proximitya. Kyseessä on hieman vastaavanlainen järjestelmä kuin Applen aiemmin esittelemä iBeacon, joka käyttää älypuhelimen bluetooth-yhteyttä esimerkiksi ostoskeskuksiin, stadioneille tai museoihin sijoitettujen bluetooth-majakoiden kanssa. Proximityn avulla esimerkiksi kauppiaat voivat syöttää liikkeensä mainoksia lähellä liikkuvien asiakkaiden puhelimiin.
Samsung esittelee useita ideoita palvelun käyttöön. Sen lisäksi, että liikkeissä asioivat asiakkaat voivat saada mainoksia puhelimiinsa, voisi Proximitya käyttää myös esimerkiksi aktiivisesti vierailevien asiakkaiden palkitsemiseen, tai hieman vähemmän kaupallisissa tarkoituksissa esimerkiksi museoiden virtuaaliopastuksiin tai lentotietoihin lentokentillä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ahkera shoppailija voi asentaa puhelimeensa Samsungin Proximity Service -sovelluksen, ja asennuksen jälkeen Proximity-yhteensopivat bluetooth-majakat alkavat lähettää push-ilmoituksina puhelimeen esimerkiksi alennuskuponkeja tai muuta mainosmateriaalia.
Proximity-palvelu on ilmeisesti ainakin tässä vaiheessa tarjolla vain Yhdysvalloissa. Kiinnostuneet voivat kuitenkin tutustua palveluun Samsungin omalla verkkosivustolla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »