Vuosittain järjestettävä Suomen Paras Mobiilipalvelu -kilpailu on tullut jälleen päätökseensä. Suomalaisia palveluita palkittiin tänä vuonna 11 eri kategoriassa. Eräs palkintoluokista oli parhaiten mobiilia toiminnassaan hyödyntävä yritys, jossa voiton vei Terveystalo.
Terveystalo on viime vuosina panostanut todenteolla sähköisiin ja kannettaviin palveluihin. Mobiiliin satsaaminen alkoi Terveystalon tietohallintojohtaja Tuomas Otalan mukaan jo 3-4 vuotta sitten. ”Hommassa oli ihan aluksi käymättömien korpipolkujen tunnelmaa. Silloin mobiiliratkaisut yleensä olivat harvinaisia”, Otala kuvailee vuosikymmenen vaihteen tilannetta. Asiakastarve oli kuitenkin niin ilmeinen, ettei mobiilipalveluiden ohittamisessa olisi Otalan mukaan ollut mitään järkeä.
”Aluksi lähdimme tekemään ajanvarausta helpoksi. Tässä oli takana ajatus tehdä palvelujen hakeminen niin vaivattomaksi, että varaaminen ei jäisi tekemättä sen takia ettei palvelua löydy”, Otala kertoo. Nykyään Terveystalo tarjoaakin ajanvarausta sekä verkossa että iOS-, Windows Phone ja Android-sovelluksilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ajanvarausjärjestelmä toi kuitenkin mukanaan odottamattomia etuja: ”Huomasimme, että myös omat lääkärimme käyttivät mobiilivarauspalvelua katsoakseen, kuinka paljon heillä on aikoja vapaana. Päätimme toteuttaa extranet-palvelun, jossa on laajempi nimenomaisesti lääkärien tarpeisiin sovitettu kokonaisuus”, Otala selittää. Nykyisin Terveystalon Työterveys Extranet ja Sirius -palvelut mahdollistavat muun muassa Terveystalon ja asiakasorganisaation välisten sähköisten lähetteiden ja palautteiden liikkumisen.
Ajanvarauksesta alkunsa saanut mobiilitarjonta on vuosien saatossa laajentunut entisestään. ”Haluamme antaa ihmiselle mahdollisuuden hallita omassa arjessa omaa terveyttään ja näin ottaa vastuuta omasta elämästään”, Otala kertoo ja jatkaa: ”Sitä kautta ovatkin tulleet Oma Terveys sekä Etydi.” Terveystalon mobiilisovelluksestakin löytyvä Oma Terveys -palvelu mahdollistaa oman terveyshistorian seuraamisen ja Etydi taas tarjoaa lääkäreille työkaluja diabetes-potilaiden hoitoon ja seurantaan.
Jo mainittujen lisäksi palveluvalikoimaan kuuluu sähköisiä kyselyitä ja asiakastyytyväisyyden tarkkailua. Terveystalon kattavaan sähköisten ja mobiilien palvelujen kirjoon voit tutustua tarkemmin Terveystalon verkkosivulla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »