Kiinalainen Huawei on tehnyt historiaa nousemalla ensimmäisenä kiinalaisyrityksenä Interbrandin parhaiden maailmanlaajuisten brändien listalla sadan parhaan joukkoon. Maailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi kasvanut Huawei nousi Applen ja Googlen johtamalla listalla sijalle 94.
Interbrandin Best Global Brands -listan kärjessä jatkavat Apple ja Google. Applen brändin arvoksi arvioitiin 118,9 miljardia dollaria (92,9 miljardia euroa) ja Googlen brändin arvoksi 107,43 miljardia dollaria (83,94 miljardia euroa). Applella kasvua viime vuodesta oli 21 prosenttia ja Googlella 15 prosenttia. Kyseessä oli myös ensimmäinen kerta Interbrandin 15. kertaa tekemässä listauksessa, kun peräti kaksi yritystä ylitti sadan miljardin dollarin rajan.
Tienestejään kovasti Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa sekä kotimarkkinoillaan Kiinassa kasvattanut Huawei nousi ensimmäisenä kiinalaisyrityksenä Interbrandin sadan parhaan brändin listalle ja pääsi 4,31 miljardin dollarin (3,37 miljardia euroa) arvollaan sijalle 94. Huawei on myös noussut maailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi, Samsungin ja Applen jatkaessa kärjessä. Avaimiksi Huawein brändimenestykselle katsottiin nopea kasvu sekä pitkän tähtäimen investoinnit.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Suomalainen Nokia putosi listalla viimevuotiselta sijalta 57 tänä vuonna sijalle 98. Yhtiön brändin arvo putosi 44 prosenttia, ollen tänä vuonna 4,14 miljardia dollaria (3,23 miljardia euroa). Microsoft jatkoi listan viidennellä sijalla, brändin arvon kasvettua kolmella prosentilla 61,15 miljardiin dollariin (47,78 miljardia euroa). Kärkiviisikon täydensivät sijalla neljä IBM ja sijalla kolme Coca-Cola.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »