Android-laitteista lähtöisin olevaa verkkoliikennettä mitanneiden Chitikan tutkimusten mukaan LG kasvattaa markkina-alaansa muita Android-laitevalmistajia nopeammin. Tutkimus selvitti eri osuuksien kasvuja ja laskuja vertaamalla kesäkuun ja syyskuun aikana saatuja lukemia. Tutkimus keskittyi vain Pohjois-Amerikan liikenteeseen.
LG kasvatti verkkoliikenteen osuuttaan kesä- ja syyskuun välillä lähes kahdella prosenttiyksiköllä. Kesäkuussa LG:n laitteet kattoivat 8,7 prosenttia kaikesta Android-verkkoliikenteestä. Syyskuussa yhtiö oli kirinyt osuuttaan 10,4 prosenttiin asti. Tämä tekee LG:stä Pohjois-Amerikan toiseksi käytetyimmän mobiilibrändin, mistä yhtiö saanee paljolti kiittää LG G3 -lippulaivamallin suurta menestystä.
Suurin toimija on edelleen Samsung, jonka laitteet kattoivat kesäkuussa 56,4 prosenttia ja syyskuussa 57,4 prosenttia Android-verkkoliikenteestä. Kasvua nähtiin siis tasan yhden prosenttiyksikön verran.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Chitika tietää kertoa, että 81 prosenttia Pohjois-Amerikan Android-verkkoliikenteestä oli peräisin älypuhelimista ja vain 19 prosenttia tableteista. Toinen mielenkiintoinen huomio on, että iOS-laitteista peräisin olevaa verkkoliikennettä nähtiin noin 86 prosenttia enemmän kuin Android-verkkoliikennettä. Chitakan raportin mukaan tästä etumatkasta on kiittäminen muun muassa Applen hallitsevaa tablettiasemaa, sillä ainakin kesäkuun tuloksissa Android- ja iOS-älypuhelimet tuottivat hyvin vastaavia liikennemääriä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »