Anti-Phishing Work Groupin tuore tutkimus pyrki selvittämään, mitkä yhtiöt tai brändit kärsivät eniten verkkourkinnasta. Tulosten mukaan PayPal, joka on aiemmin ollut rikollisten lempikohde, jää nyt toiseksi Applelle, joka on kärsinyt tänä vuonna eniten tietojenkalasteluhyökkäyksistä. Tutkimuksesta kertoi TechNewsWorld.
Anti-Phishing Work Groupin tutkimuksen mukaan Appleen kohdistui 17,7 prosenttia kaikista vuoden 2014 alkupuoliskolla tehdyistä urkintahyökkäyksistä. Toiseksi eniten hyökkäyksiä puoleensa veti PayPal 14,4 prosentin osuudella. Kiinalainen verkkokauppa Taobao.com taas veti puoleensa 13,2 prosenttia kaikista alkuvuoden urkintahyökkäyksistä.
Tutkimusraportin kirjoittanut Rod Rasmussen selitti Applen kiinnostavuutta hyökkäyskohteena sillä, että Apple ID -tili sitoutuu kaikkiin yrityksen laitteisiin ja palveluihin. ”Olemme nähneet paljon tillinvaltaustyyppistä toimintaa”, selittää Rasmussen ja jatkaa: ”Voisin lyödä vetoa, että osa julkkisten alastonkuvista varastettiin Apple ID:n avulla.” Tällä hän viittaa verkossa useampaan otteeseen levinneisiin alastonkuviin, joiden on epäilty olevan peräisin iCloud-tileiltä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kalastelun määrä on nousussa myös yleisesti. Anti-Phishing Work Groupin tutkimuksen mukaan tämän vuoden alkupuoliskolla arkaluontoisia tietoja kalasteltiin 756 eri yhtiöltä tai brändiltä. Näistä lähes puolet, tarkalleen ottaen 347 kappaletta, olivat uusia uhreja, joihin ei ollut kohdistunut hyökkäyksiä aiemmalla puolen vuoden ajanjaksolla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »