Suomalainen peliyhtiö Rovio on ollut viime vuosien aikana kovassa nousussa. Angry Birds -pelien avulla itsensä maailman kartalle lingonnut Rovio on luultavasti joutunut alamäkeen. Angry Birds näkyy melkein kaikkialla, mutta sen viehätys on vähenemässä. Nykyään voi ostaa Angry Birds -brändättyjä kosteusvoiteita, pehmoleluja tai virvoitusjuomia. Itse peli on kuitenkin menettänyt huomattavasti suosiota, kertoo The Guardian.
Rovio kertoo, että Angry Birdsillä on tällä hetkellä 200 miljoonaa aktiivista pelaajaa. Lukema on edelleen suuri, mutta vajaa kaksi vuotta sitten lukema oli jopa 63 miljoonaa pelaajaa suurempi. Pudotusta on siis tullut yli 20 prosenttia.
Angry Birds saavutti luultavasti suosionsa huipun vuoden 2012 aikana, jolloin pelaajia oli yli 260 miljoonaa. Kokonaisuudessaan Angry Birds -pelejä on ladattu eri alustoilla vuoden 2009 jälkeen yli kaksi miljardia kertaa, mikä kertoo vihaisten lintujen suosiosta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Roviolla on luultavasti alkanut alamäki, mutta yhtiöllä tuskin suuria ongelmia kuitenkaan on. Kassaan tulee varoja eri pelien lisäksi myös lisenssimaksuista. Monet Angry Birds -tuotteet ovat lisenssituotteita ja Rovio saa jokaisesta myydystä tuotteesta pienen summan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »