Liikennetietoja on käytetty jo hyvän aikaa avuksi HERE-karttojen navigoinnissa, ja saamalla tietoa esimerkiksi liikenneruuhkista voi navigaattori arvioida matkan keston määränpäähän melko tarkasti. Samalla kuljettajalle voidaan kertoa pahimpien ruuhkasumien sijainnit, jolloin auton voi halutessaan ohjata perille kiertotietä.
Hyvän kuvan Nokian liikennetietojen hyödyntämisestä kuluttajatuotteissa saa katsomalla pari vuotta vanhan esittelyvideon:
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
https://www.youtube.com/watch?v=rkAjW829f9s
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Perinteisen reittiopastuksen lisäksi Nokia esitteli tänään myös uuden tavan hyötyä HERE-karttojen liikennetiedoista. Vastakohtana kuluttajille suunnattuihin ohjeisiin ruuhkien välttämisestä Nokia voi tarjota jatkossa yrityksille tietoa siitä, missä päin kaupunkia kannattaa mainostaa suurten ihmismassojen toivossa. Erityisen hyödylliseksi tieto voi tulla esimerkiksi silloin, kun yritys pohtii sopivaa paikkaa kadun varsille sijoitettaville mainostauluille.
Alla Nokian esittelyvideo ruuhkien hyödyntämisestä mainostarkoituksessa:
http://www.youtube.com/watch?v=SSfEts2SZfE
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vaikka nyt esitellyt ohjeet mainosten sijoittamisesta eivät välttämättä tunnu tavallisesta kuluttajasta erityisen mielenkiintoisilta, voi liikennetietojen välittäminen olla Nokialle tulevaisuudessa hyvää liiketoimintaa. Lisäksi tarkat päivä- ja tuntikohtaiset ruuhkaennusteet sopivat mainosten ohella myös moneen muuhun käyttötarkoitukseen, kuten esimerkiksi tiesuunnitteluun, julkisen liikenteen aikatauluttamiseen tai ilmanlaadun ennusteiden luomiseen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »