Silloin tällöin mediassa näkyy mainoskampanjoita, jotka nostavat mainostamaansa tuotetta suoraan kilpailevan tuotteen kustannuksella. Tapauksia on nähty monilta suurilta laitevalmistajilta ja ne ovat vaihdelleet leikkimielisistä piikeistä Twitterissä aina suuriin videotuotantoihin asti. Eilen Apple julkisti uudet iPhone 6 -mallinsa, jotka kasvattavat näyttökokoja edeltäjistään merkittävästi. Odotetusti tämä kehityssuunta on saanut jo pidempään kookkaita puhelimia valmistaneet yhtiöt kommentoimaan tilannetta.
Apple keksi iPhone 6 -mallien sloganiksi lauseen ”bigger than bigger”, viitaten siihen, että puhelimissa on muutakin suurta kuin vain suurempi koko. Sony vastasi tähän twiittaamalla eilen sanat ”better than bigger”, kertoen sanaleikin avulla, että yhtiön laitteet tarjoavat vielä parempaa.
Apple iPhone 6
- iOS
- Alumiini
- 4,7" IPS LCD -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 8 Mpiks. kamera
- Apple A8 -piiri
- 1810 mAh akku
Apple iPhone 6 Plus
- iOS
- Alumiini
- 5,5" IPS LCD -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 8 Mpiks. kamera
- Apple A8 -piiri
- 2915 mAh akku
Samalla Samsung julkaisi omalla Twitter-tilillään kuvan, jossa lainataan Steve Jobsia. Lainaus kuuluu: ”Kukaan ei tule ostamaan suurta puhelinta.” Lauseen alla Samsung pohtii, että kuka mahtoikaan yllättää itsensä ja muuttaa mielensä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
On tietysti totta, että Apple on aiemmin kovaäänisesti markkinoinut puhelimiaan nimenomaan siitä näkökulmasta, että ne istuvat kilpailijoista poiketen mukavasti jopa yhteen käteen. Tuorein julkistus on siis selkeä poikkeama pitkäaikaisesta linjauksesta. Samalla nämä suorat kilpailijan haastamiset herättävät aina kysymyksen, onko piikittelevään asemaan asettumisesta yhtiölle ja sen imagolle enemmän hyötyä vai haittaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »