Keväällä tehokkaan ja erikoisen edullisesti hinnoitellun älypuhelimensa esitellyt OnePlus on jälleen saavuttanut kyseenalaista mainetta One-puhelimensa myyntikampanjalla. Yritys ilmoitti virallisella keskustelupalstallaan, että selfien itsestään lähettävät naiset voivat kisata mahdollisuudesta ostaa yrityksen puhelimen. ”Ladies First” -kisa sai pian runsaasti negatiivista huomiota ja yritys perui kampanjan nopeasti.
OnePlusin puhelin One on alkukesästä asti ollut ostettavissa vain kutsun kautta, ja normaaliin myyntiin laitteita on odotettavissa vasta syksyllä. Ostokutsuja kiinnostuneille on satanut hiljalleen jonon kautta ja muutamaan otteeseen yritys on pistänyt pystyyn erilaisia kampanjoita, kisoja, joissa palkintona on ollut kutsu ostamaan puhelinta. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta palkintoina ei siis ole ollut puhelimia, vaan mahdollisuuksia ostaa sellainen. Osa kampanjoista on aiemminkin saanut negatiivista huomiota, kuten kampanja, jossa ostajaksi haluavan olisi pitänyt tuhota aiempi, riittävän kallis, älypuhelimensa. Tuotakin kampanjaa OnePlus muutti hieman myöhemmin sen saaman negatiivisen huomion vuoksi.
Tällä kertaa yritys sai osakseen runsaasti seksismisyytteitä. Aiemmin tällä viikolla se julkaisi omalla keskustelupalstallaan kampanjan, jossa haluttiin tarjota palstan naispuolisille jäsenille mahdollisuus ohittaa kutsujono, osoituksena siitä, että ”ritarillisuus ei ole kuollut”. Kampanjassa edellytettiin, että naiset lähettäisivät itsestään palstalle kuvan, jossa näkyy myös OnePlusin logo. Kuvista keskustelupalstan käyttäjien oli määrä valita 50 parasta, joiden lähettäjille annettaisiin mahdollisuus ostaa puhelin. Lisäksi tarkoituksena oli arpoa 100 kutsua kaikkien kampanjaan osallistuneiden kesken. OnePlusilla haluttiin myös hillitä keskustelupalstan naispuolisten käyttäjien ilmeistä halua riisuutua kameran edessä, joten kampanjaohjeiden lopussa pyydettiin, että ”leidit” välttäisivät alastomuutta kuvissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Keskustelupalstalla toteutettua kampanjaa mainostettiin myös OnePlusin Twitter-tilillä, mutta kampanja sai nopeasti osakseen kovaa vastustusta, joten kampanjasivu sekä sitä mainostanut Twitter-päivitys on sittemmin poistettu. Kampanjakeskustelu löytyy kuitenkin vielä Googlen välimuistista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »