Starbucks tekee parhaillaan työtä mahdollistaakseen tuotteiden ennakkotilauksen Starbucks-sovelluksen kautta. Vastaavaa palvelua on toivottu kahvilajätiltä jo vuosia, mutta Starbucksin mukaan teknologia ja heidän toimipisteidensä prosessit ovat vasta nyt saavuttaneet tason, jolla ennakkotilausjärjestelmästä voidaan saada toimiva. Suunnitelmista kertoi Re/code.
Ominaisuus laitetaan testiin myöhemmin tänä vuonna, kun Starbucks mahdollistaa mobiilitilaukset tietyillä alueilla Yhdysvalloissa. Yritys vakuuttaa kuitenkin, että kyseessä ei ole ainoastaan kokeilu. Starbucks on sitoutunut palveluun ja aikoo tuoda sen tarjolle kaikkiin liikkeisiin Yhdysvalloissa ennemmin tai myöhemmin. Maailmanlaajuisista suunnitelmista ei toistaiseksi ole kommentoitu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kahvilabisneksessä ennakkotilaaminen on kuitenkin haasteellista. Tilausten valmistaminen täytyy ajoittaa sopivasti, ellei halua tarjoilla asiakkaille jäähtynyttä kahvia. Palvelun alku on kaikkein tärkein, sillä useampi negatiivinen asiakaskokemus voisi värjätä sen tulevaisuutta pitkän aikaa. Starbucks onkin viettänyt paljon aikaa tutkien parhaita tilauksentäyttömenetelmiä liikkeissään ja jopa sitä, mitä vauhtia eri juomat jäähtyvät. Myös lähes vääjäämättömiin ongelmatilanteisiin pyritään valmistautumaan ennakkoon.
Omien tilausjärjestelmiensä lisäksi Starbucks neuvottelee parhaillaan yhteistyökumpaniensa kanssa mahdollisuudesta käyttää Starbucks-sovellusta maksuvälineenä myös muissa liikkeissä. Tällä hetkellä noin 14 prosenttia Yhdysvaltojen Starbucks-ostoksista maksetaan liikkeen sovelluksen kautta. Laajempia maksupalveluita ennen yritys haluaa kuitenkin hioa omien liikkeidensä tilaus- ja maksupalvelut huippuunsa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »