Puhelinten merkitys pelaamisessa on lisääntynyt. Kyse ei ole enää pelkistä mobiilipeleistä, vaan myös siitä, miten puhelimia käytetään yhteistyössä muiden pelilaitteiden kanssa. Esimerkkejä mobiilisovelluksen käyttämisestä osana suuremman budjetin peliä on useita ja samalla myös puhelinten omat pelit muistuttavat grafiikoiltaan yhä enemmän perinteisiä 3D-pelejä.
Viime viikko oli puhelinten ja pelaamisten osalta vilkasta aikaa. Yksi viikon isoimmista uutisista tuli, kun Gran Turismo 6:n suunnittelija Kazunori Yamauchi paljasti pelin radanluontityökalun olevan betatestauksessa ja toimivan ilmeisesti puhelimeen ladattavalla sovelluksella. Yamauchi kommentoi asiaa seuraavasti:
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Betaversio rataeditorista on toiminnassa ja käsissäni tällä hetkellä. Aikataulu, milloin toimitamme sen pelaajille on kuitenkin avoin.”
Gran Turismo 6:n kehitystiimi ilmoitti aiemmin, että peliin on tekeillä ominaisuus, jolla tosielämän GPS-tiedot voi tuoda puhelimesta peliin ja niistä luoda oman kilparadan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi autolla ajetun työmatkan voi tuoda peliin ja kilpailla radalla tekoälyä vastaan.
Ne jotka eivät ole Gran Turismo -sarjaan tutustuneet voivat saada pelistä hieman käsitystä oheiselta intro-videolta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toinen viime viikon suurista peliuutisista tuli Googlen I/O-tapahtumasta, jossa esiteltiin Unreal Engine 4 -pelimoottorin grafiikoita Tegra K1:llä pyöritettynä. Tegra K1 on NVIDIAn valmistama suoritin, jota pidetään yhtenä tämän hetken tehokkaimmista puhelimille saatavilla olevista suorittimista. Alustavissa suorituskykytesteissä se päihitti muun muassa Qualcommin Snapdragon 801 -suorittimen ja alla näkyvää Unreal Engine 4 -videota voidaankin pitää esimakuna tulevaisuuden mobiiligrafiikoista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »