Apple julkaisi hiljattain uuden iOS 7.1.1 -päivityksen, joka toi myös liudan korjauksia iOS:n tietoturvaan. Näitä vastaavia tietoturvaongelmia oli myös havaittu aiemmin Applen OS X:n Safarissa.
Ennen Applella tietoturva-asiantuntijana toiminut Kristin Paget ei ole kuitenkaan lainkaan tyytyväinen entisen työnantajansa toimintaan, vaan hyökkää Applen kimppuun blogissaan.
Safarilla OS X:llä olleita tietoturvaongelmia korjattiin jo muutamaa viikkoa sitten, mutta vasta nyt samat ongelmat korjattiin iPhoneista ja iPadeista iOS 7.1.1 -päivityksen yhteydessä. Näin ollen tietoturvaongelmat olivat julkisesti tiedossa melko pitkään ennen kuin päivitys saapui iOS:lle. Yleensä kuitenkin olisi järkevää, jos yhtiö huomaa tietoturvaongelmia, jotka ovat kahdella eri yhtiön alustalla, että päivitykset tuotaisiin niille samaan aikaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Oikeasti Apple, mitä v*ittua? Onko tämä teidän tapa hoitaa liiketoimintaanne? Annatte julkisuuteen listan toisen alustan haavoittuvuuksista ja sitten viivyttelette niiden haavoittuvuuksien paikkauksissa toisella alustallanne viikkoja. Ettekö itse näe mitään väärää tässä?”, kirjoittaa Kristin Paget blogissaan.
Apple on aikaisemminkin toiminut vastaavalla tavalla. Viimeksi Apple korjasi ja tiedotti iOS:ssa olleesta ongelmasta perjantaina ja vasta seuraavan viikon tiistaina hoiti saman ongelman OS X:n osalta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »