Apple on ostanut Burstlyn, joka on kehittänyt SkyRocket-mainostenhallintajärjestelmää sekä myös ostamaansa TestFlight-sovellustestausratkaisua.
Yrityskaupasta ensimmäisenä raportoi TechCrunch ja Apple on sittemmin vahvistanut kaupan perinteisellä vakiolausunnollaan: ”Apple ostaa pienempiä teknologiayhtiöitä ajoittain ja emme yleisesti keskustelu tarkoitusperistämme tai suunnitelmistamme.”
Kovin yllättävää ei myöskään ole, että TestFlight on pudottamassa valikoimastaan pois tuen Applen kanssa kilpailevan Googlen Android-käyttöjärjestelmälle. Useissa aiemmissakin Applen yritysostoissa on nähty vastaava liike heti kaupan jälkeen. TestFlightin Android-tuki päättyy 21. maaliskuuta. Lisäksi loppuu tuki TestFlight SDK -kehitystyökalupaketille ja beetatestivaiheesa ollut FlightPath-mobiilianalytiikkaratkaisu on myös jo suljettu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Burstly osti TestFlightin itse vuoden 2011 lopulla.
Sovelluskehittäjät ovat käyttäneet TestFlightia sovellustensa jakamiseen testaajille ennen kuin ne ovat saatavilla Applen App Store -sovelluskaupasta. Apple itse tarjoaa kehittäjille mahdollisuuden nykyisin 100 koodiin, joilla testaajat pääsevät asentamaan esiversion kehityksessä olevasta sovelluksesta. Testaajien mahdollisen suuremman määrän ohella TestFlightin ratkaisu tarjoaa kehittäjille myös muuten laajempia hallintamahdollisuuksia. Applen tulevista suunnitelmista TestFlightin jatkon osalta ei ole nyt vielä tietoa.
Aiempiin Applen sovelluskehitys- ja sovelluskauppa-alueen yritysostoihin lukeutuu muun muassa Chomp, jonka Apple osti helmikuussa 2012 tiettävästi 50 miljoonan dollarin kauppahinnalla. Nyt tehdyn Burstly-kaupan kauppahinnasta ei ole vielä kuultu raportteja.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »