Erilaiset älykellot ja aktiivisuusrannekkeet olivat yksi viime viikon CES-messujen kuumimpia trendejä ja alueella tapahtuu muutenkin nyt paljon.
Perinteisistä rannekelloistaan pääasiassa tunnetun sveitsiläisen, maailman suurimman kellovalmistaja Swatch Groupin johdossa älykelloja ei kuitenkaan pidetä uhkana. Uutistoimisto Reutersin haastatteleman Swatchin pääjohtajan Nick Hayekin mukaan älykellot ovat mahdollisuus, eivät uhka.
”Älykello on mahdollisuus meille, mitä sitten tapahtuukaan. Jos ihmiset, jotka eivät ole koskaan pukeneet mitään ranteeseensa alkavat käyttää niin sanottua älykelloa, niin sitten voimme varmasti vakuuttaa heidät nopeasti kokeilemaan kaunista kelloa sen sijaan”, povaa Hayek.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Hayekin mukaan Swatch Groupilla olisi kaikki osaaminen älykellojenkin tekemiseksi ja se on tuonutkin markkinoille joitain älykkäämpiä tuotteita, mutta ei aio suureksi tekijäksi kuitenkaan älykelloissa. ”Meillä on kaikki tietotaito mutta emme halua rakentaa kasaa teknologiapommeja, joita ihmiset eivät halua ostaa”, Hayek sanoi.
Osansa Swatchin negatiivisella suhtautumisella nyt älykelloihin voi olla yhtiön kymmenen vuoden takaisella yhteisprojektilla Microsoftin kanssa. Swatch esitteli tuolloin markkinoille älykkään Paparazziksi nimetyn kellon, joka ei kuitenkaan saavuttanut suurta suosiota.
Aiemmin myös luksuskellojen valmistajat ovat kohautelleet olkiaan älykellojen esiinmarssille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi älykellot eivät olekaan saavuttaneet suurta menestystä. Toiminnot ovat olleet vielä rajallisia, akkukesto heikko ja laitteet liian kolhoja tai rumia. Yleisesti ottaen älykellojenkin on nähty odottavan Applen liikettä. Yhtiön on huhuttu kehittävän iWatchia ja kehitystyössä kohdatun haasteita juurikin akunkeston, mutta myös valmistuksen vaikeuden vuoksi. Kannettavissa musiikkisoittimissa, älypuhelimissa ja tableteissa Apple onnistui aiemmin kristallisoimaan sen, mikä lopulta sai markkinat liikkeelle ja muutkin muuttamaan suuntaansa. Jää nähtäväksi, käykö älykelloissa samoin – nyt ilman Steve Jobsia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »