Microsoftin tavoitteena 16 miljoonan Windows-tabletin myyntiä ”joulukaudella”, kertoo erittäin hyvistä Microsoft-lähteistään tunnettu Paul Thurrott Winsupersite-sivustollaan.
Thurrottin mukaan Microsoftin tavoitteena on tämän vuoden joulumyynnissä 16 miljoonan tablettilaitteen myynnin ohella myös tehdä kosketuksesta arkipäivää PC:eissä sekä parantaa Windowsin myyntikokemusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tutkimusyhtiö IDC:n mukaan Windows-tablettilaitteita toimitettiin vuoden 2013 huhti-kesäkuussa (uudempaa tietoa ei vielä saatavilla) markkinoille kaksi miljoonaa kappaletta, mihin nähden Microsoftin tavoite 16 miljoonan joulumyynnistä kuulostaa korkealta. Rajaukset ovat kuitenkin vaikeita sen suhteen, milainen laite on tabletti ja millainen ei. Laskemalla esimerkiksi irroitettavalla näyttöosalla varustetut kannettavat tietokoneet mukaan tabletteina, voi Microsoft yltääkin tavoitteeseensa.
Thurrott kuvailee, että viime vuonna Windows 8:n yhteydessä Microsoftin tavoitteena oli uudelleenmääritellä Windows. Tänä vuonna tavoitteena on muuttaa ihmisten käsitystä Windowsista uuden Windows 8.1:n sekä uusien, tablettipainotteisten laitteiden, myötä.
Lisäksi Thurrott kertoo Microsoftin kohtaamista haasteista. Windowsin ja Microsoftin osuus koko älykkäiden laitteiden myynnistä laskee rajusti erityisesti halpojen Android-tablettien vyöryessä markkinoille, kuluttajat ovat ymmällään erilaisista käyttöjärjestelmistä (Windows 8, Windows RT, Windows 8.1 ja myös yhä Windows 7) ja markkinoilla on monenmoisia Windows-laitteita kosketuksella ja ilman, näppäimistöllä ja ilman, pöytäkoneita, kannettavia, tabletteja ja niin edelleen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Microsoft aikoo tehdä Windowsista enemmän aistikkaamman ja innostavamman (aspirational) brändin, kun se toistaiseksi on nähty funktionaalisena. Tavoitteena on tehdä Windowsista myös viihdekone työkäytön ohella. Microsoftin mukaan Windows-tabletti on ”enemmän kuin tavallinen tabletti” ja Windows PC ”ainoa tietokone kosketuksella”.
Tietojen mukaan Windows-laiteostajille tullaan tarjoamaan myös 25 dollarin tai vastaavan määrän lahjakortteja, jotka voidaan käyttää Windows-sovelluskaupoissa.
Lisäksi yhteistyötä jälleenmyyjien kanssa aiotaan kehittää ja perustaa uusia Windows-minimyymälöitä myymälöiden sijaan (store-in-store).
Kokonaisuutena Microsoft aikoo nostaa Windowsin myynninedistämisen panostukset 241 miljoonasta 405 miljoonaan dollariin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusia Windows-laitteita on nähty Windows 8.1:n lanseeramisen jälkeen useilta eri valmistajilta. Eniten huomiota ovat keränneet Microsoftin omat Surface 2 ja Surface Pro 2 sekä Nokian Lumia 2520. Lisäksi on nähty useita pienempiä ja edullisempia kahdeksan tuuman tablettilaitteita.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »