Microsoft on julkaissut seitsemän uutta mainosvideota, joilla pilkataan Applen tämän viikon iPhone-uutuuksia. Kaikki mainokset löytyvät alta – ne on julkaistu Windows Phonen YouTube-tilillä.
—
Päivitys 14.9.2013 klo 12:35: Microsoftkin näyttäisi tajunneen, ettei näitä surkeita mainoksia olisi pitänyt ikinä julkaista – videot on nyt muutettu YouTubessa yksityisiksi, eli ne eivät enää ole kaikkien nähtävissä. Tästä johtuen myöskään alta liitettynä löytyvät videot eivät toimi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Päivitys klo 12.55: Microsoft on myös kommentoinut videon poistamista: ”Video oli tarkoitettu kevytmieliseksi tökkäyksi ystävillemme Cupertinosta. Mutta se oli asian vierestä, ja päätimme vetää sen alas.”
—
Videolla ideoita uusista iPhoneista Applen pääpomolle esittelevät kaksi applelaista, mies ja nainen. Käsittelyyn pääsevät niin värit, sormenjälkilukija kuin kamerakin. Monesti teknologiayhtiöiden toisia pilkkaavat mainokset voivat olla hauskojakin (kuten esimerkkinä taannoinen Microsoftin ja Nokian Lumia 1020 -mainos), mutta tällä kertaa hommassa ei ole tältä osin onnistuttu. Mainokset ovat tylsiä ja vaikuttavat, no, eivät kovin mukaansa tempaavilta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ensireaktiot Microsoftin mainoksiin ovat olleet negativisia. Esimerkiksi The Next Web pitää uusia mainoksia surullisena kokonaisuutena. Osaltaan arvioihin on vaikuttanut se, että videolla selin kameraan päin istuva Applen toimitusjohtajaa esittävä henkilö näyttäisi muistuttavan nykyisen toimitusjohtajan Tim Cookin sijaan enemmänkin edesmennyttä Applen perustajaa Steve Jobsia. Tämän on nähty osoittavan erityisen huonoa makua Microsoftin taholta.
Myös esimerkiksi Business Insider kutsuu mainoksia ”kamaliksi” ja ”vastenmielisiksi”. ”Tämä video on vain säälittävä eikä sitä olisi ikinä pitänyt julkaista”, summaa Jay Yarow mielipiteen Microsoftin mainoksesta.
Microsoft ei ole toistaiseksi saavuttanut omalla Windows Phonellaan kummoista menestystä valtavista rahallisista panostuksista huolimatta. Reilu viikko sitten se kertoi ostavansa Nokian panostaakseen lisää älypuhelimiin. Ehkä Microsoftin kannattaisikin keskittyä parantamaan tuotteitaan tai edes markkinoimaan niiden vahvuuksia kilpailijoiden pilkkaamisen sijaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »