Kiinalainen Xiaomi on jälleen tykittänyt tauluun kovat lukemat uuden älypuhelinmallinsa myynnissä. Uutta aiempaa edullisempaa Hongmi-mallia, joka tunnetaan myös Xiaomi Red Rice -nimellä, myytiin 100 000 kappaletta vain 90 sekunnissa. Asiasta kertoo muun muassa The Next Web Xiaomin paljastettua luvun Weibo-palvelussa.
Xiaomilla on monista muista mobiilialan toimijoista poikkeava toimintatapa puhelintensa myynnissä: se myy puhelimiaan tietynkokoisissa, ennakkoon ilmoitettuun aikaan myyntiin tulevissa erissä, kuten nyt vaikkapa 100 000 kappaletta uutta edullisempaa puhelintaan 999 juanin eli vajaan 100 euron hintaan.
Aivan ennätysmäistä uutuuden myynti ei kuitenkaan Xiaomillekaan ollut: aiemmin sen huippumallia myytiin suurempi 200 000 kappaleen erä vain 45 sekunnissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
100 000 kappaleen myynnin jatkoksi Xiaomi kertoo uutuuspuhelimensa keränneen varauksia jo 7,45 miljoonaa kappaletta.
Kaiken kaikkiaan vasta vuonna 2011 perustettu Xiaomi toimitti tammi-kesäkuussa 7,03 miljoonaa puhelinta. Kasvu on ollut mukavaa, sillä koko viime vuonna puhelimia kävi kaupaksi 7,19 miljoonaa. Nyt, kenties uuden halpamallin suosion siivittämänä, Xiaomi nostikin tämän vuoden myyntitavoitteensa 15 miljoonasta 20 miljoonaan puhelimeen.
Kirjoitimme Xiaomin uutuusmallin julkistuksen yhteydessä pari viikkoa sitten, että tällaiset puhelimet aiheuttavat ongelmia muun muassa Nokialle. Hongmi / Red Rice tarjoaakin loistavat ominaisuudet hintaansa nähden: Android 4.2.2 -käyttöjärjestelmän varustettuna MIUI 5 -käyttöliittymällä, 4,7 tuuman kosketusnäytön 1280×720 pikselin tarkkuudella ja suojattuna Gorilla Glass 2:lla, kahdeksan megapikselin taka- ja 1,3 megapikselin etukameran, neliytimisen MediaTekin MT6589T-suorittimen, yhden gigatavun RAM-muistia, neljä gigatavua sisäistä tallennusmuistia, microSD-muistikorttipaikan, kaksi SIM-korttipaikkaa, GSM + 3G TD-SCDMA -verkkojen tuen sekä 2 000 milliampeeritunnin akun.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi Xiaomi on keskittynyt Kiinan kotimarkkinoilleen, mutta yhtiöllä on tavoitteita laajentua myös kansainvälisille markkinoille.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »