Taiwanilaisen älypuhelinvalmistajan HTC:n toimitusjohtajan Peter Choun mukaan yhtiö tähtää markkinaosuutensa merkittävään kasvattamiseen älypuhelinmarkkinoilla.
”Onnistuimme säilyttämään neljän prosentin globaalin älypuhelinmarkkinaosuuden viime vuonna ja olemme päättäväisiä tehdäksemme parhaamme kasvattaaksemme osuutemme 10-15 prosenttiin tulevaisuudessa”, totesi Chou HTC:n yhtiökokouksessa. Asiasta kertoo Focus Taiwan.
Parhaimmillaan HTC on kolkutellut 10 prosentinkin rajoja älypuhelinmarkkinoilla, mutta viime vuosien alamäki on laskenut osuutta. HTC on jäänyt Android-markkinoilla Samsungin jyräämäksi ja samanaikaisesti Applen iPhonen suosio ja operaattorijakelun laajentuminen Yhdysvalloissa ovat syöneet HTC:n asemaa. ”Antakaa meille vähän aikaa ja esitämme comebackin”, lupaa Chou.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tänä keväänä julkistettu HTC:n uusi One-lippulaivaälypuhelin vaikuttaisi menestyneen markkinoilla vähintään kohtuullisesti ja sen myötä myös HTC:n myynnissä on käänteen merkkejä. Toisaalta yhtiön Facebookin kanssa yhteistyössä luotu HTC First -puhelin floppasi katastrofaalisesti.
Kiipeäminen 10-15 prosentin osuuteen tulee olemaan HTC:ltä nykypäivän kireästi kilpailluilla markkinoilla äärimmäisen vaikeaa. Sen lisäksi lisää markkinaosuutta janoavat muun muassa kiinalaistoimijat, eikä HTC:llä vaikuttaisi olevan taskussaan käytännössä mitään strategisia valtteja nykyisiä, vahvempia kilpailijoitaan vastaan.
HTC aikoo omien sanojensa mukaan pyrkiä parantamaan asemaansa kuitenkin markkinointikeinoin. ”Tuplaamme panoksemme tänä vuonna parantaaksemme bränditietämystä ja -uskollisuutta ympäri maailmaa”, Chou totesi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »