Samsungin hurja markkinointikoneisto voi jatkossa saada vahvistusta myös yhteistyöstä tunnetun räppärin Jay-Z:n kanssa. Neuvotteluista Jay-Z:n ja Samsungin välillä kertoi ensimmäisenä New York Postin Page Six.
Jay-Z:n Samsung-sopimuksen arvoksi kerrotaan jopa 20 miljoonaa dollaria eli reilut 15 miljoonaa euroa. Lähteen mukaan sopimus tehtäisiin tulevien viikkojen aikana ja se on suurin laatuaan.
Pelkän nimensä Samsungin tuotteisiin liittämisen ohella kuvio voi sisältää muutakin yhteistyötä. Jay-Z:n spekuloidaan mahdollisesti haluavan kehittää jonkinlaista musiikin tilauspalvelua tai muuta markkinoidakseen musiikkiaan Samsungin laitteiden kautta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jay-Z:llä on musiikkinsa ohella muitakin hankkeita, kuten Rocawear-vaatemerkki sekä Roc Sports Agency -urheilumanagerointitoimisto.
Samsungille markkinointi on yksi merkittävimpiä kilpailukeinoja markkinoilla. Kaikkiaan se käytti mainontaan vuonna 2012 neljä miljardia dollaria, minkä lisäksi markkinointibudjettiin lukeutuvat vielä 5,3 miljardin myyntipromootiopanostukset. Yhteensä Samsung käytti tuotteidensa myynnin vauhdittamiseen siis 9,3 miljardia dollaria eli yli seitsemän miljardia euroa.
Musiikkimaailman tähtien mukaantulo mobiililaitteiden myyntiä edistämään ei ole uusi juttu. Esimerkiksi Alicia Keys toimii BlackBerryn luovana johtajana, ja on ollut tiettävästi mukana suunnittelemassa BlackBerry-puhelinten markkinointiakin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »