
Vaikka yrityksen liikevaihto viimeisimmän vuosikertomuksen mukaan kasvoi 15 % ja oli 34 miljardia dollaria, on yrityksen jatkuvasti löydettävä kasvumahdollisuuksia, kertoi Yang Yuanging Wall Street Journalin haastattelussa.
Lenovon älypuhelimia ei vielä Euroopassa ja Yhdysvalloissa juuri tunneta, mutta kotimaassaan Kiinassa sen markkinaosuus kasvoi IDC:n mukaan noin 7 prosenttiyksikköä vuodessa: vuonna 2011 osuus 4,1 % ja vuoden 2012 lopulla 11 %. Kiinassa Lenovon edellä on vain Samsung. Lenovon älypuhelinten uusina markkina-alueina ennen Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin siirtymistä toimivat mm. Intia, Indonesia ja Venäjä, joista saatavilla kokemuksilla yritys toivoo saavansa vahvistusta tavoitteilleen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lenovo on suuri tekijä, mutta kovassa kipailussa tarvitaan kovia panoksia: esimerkiksi Samsungin uuden Galaxy S4-mallin mainontaan ja markkinointiin on käytetty valtaisat summat rahaa tämän kevään aikana. ”Älypuhelinmarkkinoilla toimitaan jossain määrin samaan tapaan kuin muotiteollisuudessa. Me tiedämme markkinoinnin merkityksen ja vahvistamme omaamme entisestään”, kertoo toimitusjohtaja Yang Yuanging.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla





Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »