Nokia on nyt kertonut lisää uudesta Asha-puhelimiinsa tuomastaan Xpress Now -toiminnosta ja avannut sen Intiassa kokeiltavaksi. Muun muassa Xpress Now’lla Nokia pyrkii nostamaan älykkäitä Asha-peruspuhelimiaan esiin taistelussa edullisimpia, alle 100 Android-puhelimia vastaan kehittyvillä markkinoilla.
Nokia Xpress Now on verkkosovellus, joka tarjoilee käyttäjälle erilaista sisältöä – asiaa ja viihdettä, Nokian mukaan reaaliajassa ja personoidusti kullekin käyttäjälle. ”Yhdistämällä Nokia Xpress-verkkoselainta käyttävien yli 80 miljoonan kuukausittaisen käyttäjän tiedot yhteen kunkin käyttäjän selailutapoihin, Nokia Xpress Now auttaa löytämään suosittuja juttuja ja verkkosivustoja, joista käyttäjä ei edes tiedä”, kertoo Nokian Xpress-palveluista vastaava johtaja Andy Kelm.
Xpress Now jakaantuu kolmeen osaan: What’s Hot (suosituimmat jutut), You May Also Like (käyttäjälle suositellut jutut ) sekä Most Liked (eniten tykätyt jutut). Suosituimmat jutut tarjoillaan alueittain useiden ihmisten toimintaan perustuen, kun taas käyttäjille juttuja suositellaan hänen oman toimintansa ja selailunsa perusteella. Lisäksi eniten tykättyinä juttuina esitellään Xpress-selainta käyttävien eniten tykkäämät jutut.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokian mukaan Xpress Now’n takana on havainto siitä, että kehittyvissä maissa ihmiset selaavat usein hyvin paljon samoja sivuja puhelintensa verkkoselaimilla. Uuden palvelun tavoitteena onkin tarjota kiinnostavaa lisäsisältöä laajemmin eri lähteistä, suositeltuna kullekin ihmiselle. ”Tulos on erittäin hienostunut, suuren luokan, reaaliaikainen analytiikka ja suosittelujärjestelmä, joka tarjoaa uniikin kokemuksen tavoitteena auttaa ihmisiä saamaan mahdollisimman paljon irti verkosta. Ja olemme nyt vain alussa”, Kelm kommentoi. Intiassa Xpress Now on beetatestivaiheessa. Laajemmin se tuodaan useampiin eri puhelimiin ja maihin tämän vuoden aikana.
Uudella Asha-puhelinsukupolvella, jonka aloittaa hiljattain julkistettu Asha 501, Nokia yrittää puolustaa asemiaan peruspuhelinten markkinoilla uudistunein ohjelmistoin.
Merkittävässä osassa uudessa Asha-sukupolvessa ovat kehitysmaihin räätälöidyt palvelut ja yhteistyösopimukset. Muun muassa Xpress Now’lla, tiedonsiirtoa pakkauksen myötä säästävällä Xpress-verkkoselaimella sekä esimerkiksi kumppanuuksilla Facebookin ja operaattoreiden kanssa ilmaisen Facebook-käytön tarjoamiseksi Nokia yrittää luoda itselleen sen Android-pelureista erottavaa kilpailuetua. Kehittyvillä markkinoilla toimivista edullisimpien Android-puhelinten valmistajista monet ovat pieniä, eikä niillä ole kykyä vastata Nokian kehitykseen palveluissa. Toisaalta niiden Android-pohjaiset puhelimet tarjoavat parempia teknisiä ominaisuuksia samalla hinnalla verrattuna Nokian Ashoihin. Palveluiden ja kumppanuuksien ohella Nokian muiksi vahvuuksiksi kilpailussa voidaan nähdä brändi, design sekä viimeistelty, kohderyhmälle ja olosuhteisiin luotu tuote, joka tarjoaa muun muassa pitkät toiminta-ajat.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »