Twitter on juuri julkistanut ostaneensa San Franciscossa toimineen ’We are Hunted’– ohjelmistoyrityksen, jonka suoratoistoon (streaming) perustuva musiikkipalvelu siirtyi Twitterin omistukseen. We are Hunted toimi seuraamalla Internetin eniten kuunneltuja musiikkiesityksiä sosiaalisessa mediassa ja artistien sekä fanien aktiivisuutta YouTube- ja Facebook-sivustoilla.
AllThingsD:n lähteiden mukaan Twitter Music julkistettaisiin jo tänä viikonloppuna, ja American Idolsista tuttu juontaja, Ryan Seacrest on jo jakanut twiittejä, joissa vakuuttaa Twitterin uuden musiikkisovelluksen olevan totta ja kertoo jo testanneensa sitä.
Twitter music toimii itsenäisenä sovelluksena oletettavasti samalla tavoin kuin We are Hunted, mutta lisäksi seuraa käyttäjänsä kuuntelemia kappaleita ja artisteja ja tekee niiden perusteella ehdotuksia samantyylisistä kappaleista/esittäjistä, kuten Yhdysvalloissa, Australiassa ja Uudessa Seelannissa – ja Suomessakin vuosia sitten lyhyen ajan toiminut Pandora. Twitter music mahdollistaa myös kolmansien osapuolien musiikkipalvelujen, kuten iTunesin ja Soundcloudin käyttämisen ja kappaleiden ostamisen iTunesista sekä Vevo-videoiden katselun ja tietysti musiikin jakamisen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
AllThingsD:n mukaan Twitterin musiikkisovelluksen julkistaminen voi tapahtua viikonlopun aikana Los Angelesin lähistöllä alkavan Coachella-musiikkifestivaalin aikana. Useat teknologiayritkset ovat sponsoroineet festivaalia aiempina vuosina ja mukana on nähty myös Facebook.
Yritykset ovat myös lanseeranneet tuotteitaan Coachellan aikana, mutta TechCrunchin toimittaja Josh Constine, joka on ollut mukana festivaaleilla useana vuonna, kertoo julkistamisen näin suuren tapahtuman yhteydessä voivan myös epäonnistua: ”Festivaali on kaoottinen, mobiiliverkko ei toimi kunnolla ja häiriötekijöitä on paljon, joten sovelluksen lataaminen voisi epäonnistua. Esiintyjiä on seitsemällä eri lavalla ja festivaalivieraita noin 75000, joten myös oman musiikin kuuntelu kaiken sen melun keskellä olisi toivotonta.”
Twitter on viimeaikaisilla yritysostoillaan osoittanut halunsa kasvaa yhteisö- ja mikroblogipalvelusta laajaksi, ’All-inclusive’ media-alustaksi, jolla on tarjota sosiaalisen median/viestinnän palvelu, valokuvaukseen, videoihin ja nyt myös musiikinkuunteluun liittyviä palveluja.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »