Verkkokauppa.com paljastaa jatkossa verkkokauppansa tuotesivuilla myös tuotteiden huolto- ja palautusprosentit. Tämä mahdollistaa myös muun muassa eri puhelinten huolto- ja palautusprosenttien vertailun.
”Nyt Verkkokauppa.comin asiakkaat voivat arvioida tuotteita ennen ostopäätöstä myös tuotteista kerättyjen huolto- ja palautusprosenttien avulla. Olemme julkaisseet täysin läpinäkyvät tilastot huolto- ja palautusprosenttien osalta. Nyt julkaistu tieto perustuu Verkkokauppa.comin omien järjestelmien keräämään dataan ja on jatkuvasti täysin ajantasaista. Uskomme, että tämä lisää asiakkaan mahdollisuuksia tehdä hyviä ja harkittuja johtopäätöksiä siitä minkä tuotteen hän haluaa ostaa”, kertoo Verkkokauppa.comin huoltopäällikkö Mikko Dunderfelt yhtiön tiedotteessa.
Samalla Verkkokauppa.com julkaissut 13 000 alkuperäisasuista tuotteen ostaneiden asiakkaiden kirjoittamaa tuotearviota sivuillaan. ”Parhaimmiksi brandeiksi asiakkaat ovat arvostelleet mm. Samsungin, Applen ja Electroluxin”, toteaa Verkkokauppa.comin web-myynti- ja markkinointijohtaja Esa Hjerppe.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Verkkokauppa.comin viimeisen kuuden kuukauden seurantajakson aikana palautetuin tuote oli Eizo FlexScan S1902SH-BK 19” -LCD-näyttö ja huolletuin tuote MSI Z68A-GD65 -emolevy.
Valitettavasti Verkkokauppa.com itse ei julkista esimerkiksi tuoteryhmittäin omia yhteenvetojaan muun muassa eniten palautetuista tai huolletuista tuotteista. Tiedot löytyvät vain erikseen joka tuotteelle yksittäisten tuotteiden sivuilta Palautukset-välilehden alta.
Mobiili.fi keräsi tiedot Applen, Nokian ja Samsungin tuoreimmista kärkiälypuhelinmalleista: nämä juuri Verkkokauppa.comin sivuilta keräämämme tiedot löytyvät alta taulukosta. Taulukossa esitetään tuotekohtaisesti Verkkokauppa.comin antamat tiedot huolloista ja palautuksista suhteessa myytyihin laitteisiin. Alta löytyy vain pieni otos eri puhelinmalleista – muiden puhelinten palautuslukuja on mahdollisuus itse tarkastella Verkkokauppa.comin tuotesivujen kautta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Keräämiemme tietojen perusteella näyttää siltä, että Applen iPhone 5:tä palautetaan huomattavasti muita enemmän, mutta vastavuoroisesti huoltoon sitä kiikutetaan vähemmän.
Luonnollisesti alta löytyvät tiedot kertovat vain Verkkokauppa.comin kautta tapahtuneista huolto- ja palautustapahtumista. Valmistajakohtaisesti huoltoihin ja korjauksiin voi olla muitakin vaihtoehtoisia kanavia. Lisäksi on syytä huomauttaa, että tilastojen luotettavuuteen vaikuttaa muun muassa aineiston laajuus. Verkkokauppa.com ei näytä huolto- ja palautustietoja tuotteista, joista se ei ole mielestään kerännyt riittävästi tietoa, mutta riittävän tuotemäärän rajaa ei ole kerrottu eikä eri tuotteiden osalta ole eritelty pohjana olevan aineiston laajuutta.
Olemme pyytäneet Verkkokauppa.comilta lisäkommentteja liittyen puhelinten palautus- ja huoltolukuihin. Päivitämme tätä juttua, jos Verkkokauppa.comilta saapuvat kommentit tuovat lisävaloa tilanteeseen.
Päivitys klo 18:30: Verkkokauppa.comin perustaja ja toimitusjohtaja Samuli Seppälä kommentoi iPhonen korkeita palautuslukuja Mobiili.fille – lue Seppälän kommentit uudesta jutustamme.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »