Aiemmin Googlen palveluksessa toimineet insinöörit ovat juuri avanneet uuden palvelun, jonka avulla voi estää verkkosivustoille tehtävät petos- ja huijausyritykset. Palvelu on suunnattu ensisijaisesti verkkokaupoille, erilaisille verkkomaksujärjestelmille ja kaikille sähköistä kaupankäyntiä harjoittaville toimijoille. Sift Sciencen palvelun voi ottaa käyttöön integroimalla Javascript-koodilla tehdyn ’snippetin’ omalle sivustolleen.
Sift Sciencen järjestelmä perustuu eri algoritmien tunnistukseen, soveltamiseen ja oppimiseen perustuvaan ohjelmistoon, joka tunnistaa jo todennettuihin petoksiin ja huijauksiin perustuvat yli miljoona mallia, jotka ovat järjestelmän tietokannassa. Sift Sciencen järjestelmä oppii myös huijareiden uudet taktiikat, ja yritys kertoo järjestelmän noteeraavan pienetkin muutokset, joita huijarit jatkuvasti tekevät. Tehokkaan seurannan avulla voidaan ajoissa estää petos- ja huijausyrityksiä.
Erilaiset petokset ja huijaukset ovat olleet jo pitkään verkossa kauppaa käyvien yritysten riesana, ja usein huijauksista syntyy merkittäviä taloudellisia menetyksiä kauppiaille. Rikollista toimintaa verkossa harjoittavat usein myös oppivat nopeasti keinot, joilla suojaukset ja estot ohitetaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sift Sciencen perustajan Brandon Ballingerin mukaan nykyiset huijaus-/petosyritykset estävät ohjelmistot ovat mutkikkaita, toimivat samaan perusjärjestelmään perustuvilla säännöillä tai ohjeilla – ja useimpien käyttöliittymä on varsin monimutkainen ja lisäksi sekä asennus että käyttö on hankalaa. Ballingerin tehtävänä Googlen palveluksessa oli kehittää järjestelmiä, joilla estettiin mm. ei-toivottujen mainosten näkyminen.
”Olemme havainneet, että jokaisella verkkosivulla on vierailijoita, joilla on tarkoitus häiritä tai petkuttaa sivustosta tai verkkokaupasta vastaavaa tahoa. Lopulta maksumiehiksi näistä petoksista joutuvat kaikki verkosta ostoksia tekevät kuluttajat. Tavoitteemme on tehdä verkkokaupasta turvallisempaa ja tehokkaammin toimivaa”, kertoo Ballinger.
(Lähteet: wired.com, techcrunch.com)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »