Googlen yhteistyössä saksalaisen Deutsch LA:n kanssa suunnittelema Volkswagen Smileage on sovellus, jolla automatkasta tehdään hauskempi yhteinen kokemus, jonka aikana pelkkien kilometrien sijaan mitataan matkan sujuvuutta ’smileage’-mittarilla. Sovellus tarjoaa ajon aikana myös reaaliaikaista tietoa säätilasta, liikenteestä/ruuhkista, sijainnista ja ajomatkasta, -ajasta ja -reitistä.
Käyttäjä kirjautuu sovellukseen Google+ -tilinsä kautta ja parittaa sovelluksen autoonsa, jonka jälkeen tietoja ajomatkasta voi seurata ja jakaa sukulaisille ja ystäville, jotka näin voivat myös seurata ja kommentoida matkan tapahtumia. Ajomatkan aikana otetut valokuvat ja videot voi automaattisesti siirtää reaaliaikaiseen interaktiviiseen karttaan. Bonuspisteen ’Smileage’-tilille saa, jos ohittaa toisen Smileage-Volkswagenin. Kirjautumisen jälkeen sovellus käynnistyy automaattisesti auton omistajan lähtiessä liikkeelle omalla autollaan.
Vaikka tämä sovellus on tehty Volkswagenille, vastaava on tulossa myös muihin automerkkeihin. Googlen ja Volkswagenin kampanjassa käytettiin slogania, jonka mukaan kilometreillä ei ole merkitystä, vaan sillä miten ne elät (”It’s not the miles, it’s how you live them.”).
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
’Smileage’ on vasta alkua Googlen tulevalle uudelle sovellusten sarjalle ja muita yhteistyökumppaneita ovat mm. Burberry ja Adidas. Google etsii jatkuvasti uusia kumppaneita, joiden tuotteiden markkinointiin haetaan uusia luovia ratkaisuja, joilla tuotemerkkejä vahvistetaan ja tehdään entistä paremmin tunnetuiksi.
Alla Volkswagen ’Smileage’-video, josta selviää mitä kaikkea sovellus ajomatkan aikana tarjoaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »