Chris Hurley, joka oli aikanaan perustamassa YouTube-palvelua, on kertonut suunnitelleensa uudenlaisen videopalvelun, josta YouTube saisi uuden kilpailijan hyvinkin pian. ”Olisin toivonut, että SXSW (South by Southwest Music Conference and Festival) olisi alkanut kuukautta myöhemmin, niin silloin olisin voinut julkistaa uuden palvelun ja esitellä sitä”, kerrotaan Hurleyn sanoneen Adweekin haastattelussa.
Hurley kuitenkin myöntää, että uuden videopalvelun ei ole tarkoitus vahingoittaa tai tappaa YouTubea. YouTuben käyttäjämäärä on valtaisa maailmanlaajuisesti, joten sen asema on varsin vahva, eikä sitä ainakaan vielä ole pystynyt horjuttamaan yksikään muu verkossa toimiva videopalvelu. Hurleyn mukaan uusi videopalvelu ei tule toimimaan kuten YouTube, vaan sen on tarkoitus tarjota ihmisille ensisijaisesti mahdollisuuksia toimia yhteistyössä ja tuottaa sisältöä sujuvasti ja joustavasti yhdessä. Tarkempia tietoja Hurley ei vielä ole julkisuuteen antanut.
Google osti YouTuben 1,65 miljardilla dollarilla yli kuusi vuotta sitten, ja Hurley oli hallituksen jäsenenä vuoteen 2010 asti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
(Lähteet: www.slashgear.com, www.adweek.com)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »