Adoben juuri julkaiseman Digital Index -tutkimuksen mukaan verkkosivustojen selailu tableteilla on ensimmäistä kertaa yleisempää kuin älypuhelimilla tapahtuva selailu. Tutkimuksen mukaan maailmanlaajuisesta verkkoliikenteestä yhden kuukauden aikana oli tablettien osuus 8 % ja älypuhelimien 7 %. Adoben tutkimuksessa analysoitiin maailmanlaajuisesti noin 100 miljardia käyntiä yli tuhannella eri verkkosivustolla viime vuoden aikana.
Verkkosivustoilla käydään mieluummin tableteilla kuin älypuhelimilla, koska sivujen selailu ja tekstien lukeminen on helpompaa ja nopeampaa. Verkkosivujen selailu tableteilla kaksinkertaistui vuoden aikana ja tableteilla selailtiin 70 % enemmän sivuja kuin älypuhelimilla.
Myös verkkokaupoista tehtävien ostosten arvo tableteilla oli huomattava: tablettia käyttävät kuluttavat paljon enemmän rahaa verkko-ostoksiin kuin älypuhelintaan tai tietokonettaan ostoksiin käyttävät. Tableteilla suoritettujen verkko-ostosten määrän ja kokonaisarvon kasvuun on vaikuttanut myös tablettien maailmanlaajuisen myynnin huikea kasvu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nähtäväksi jää, minkälainen vaikutus on sillä, että älypuhelimien näyttöjen koot suurenevat ja tablettien koot pienenevät. Jo nyt on saatavana useita 7 tuuman näytöllä varustettuja tabletteja ja tulossa on uusia älypuhelimia, joissa näytön koko huhujen mukaan on noin 6 tuumaa. Muun muassa Samsungin uusista puhelimista on valunut tietoja verkkoon. Toistaiseksi vahvistamattomien tietojen mukaan tulossa on 5,9 tuuman näytöllä varustetun puhelimen ja tabletin välimuoto, jollaisesta jo yleisesti maailmalla käytetään nimitystä ’phablet’. Puhletti?
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »