Sonera on kertonut lopettavansa tiettyjen kolmansien osapuolten negatiivista asiakaspalautetta aiheuttaneiden tekstiviestipalveluiden käyttömahdollisuuksia.
Soneran mukaan se on jo vuoden alusta lähtien karsinut palveluiden tarjoamista muun muassa visailuihin ja kyselyihin sekä lahjakortti- ja pikavippipalveluihin. Lisäksi Sonera kertoo, että myös hyväntekeväisyyskampanjoiden ja tekstiviestillä toimivien verkkorahapalveluiden asianmukaisuutta tarkastellaan aikaisempaa tarkemmin ennen palvelun mahdollistamista.
Jatkossa Soneran ja Tele Finlandin asiakkaat eivät voi käyttää Soneran estämiä tekstiviestipalveluja, vaikka niin haluaisivatkin tehdä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Pääsyynä palveluiden karsimiseen on asiakkailta tullut negatiivinen palaute, näihin palveluihin liittyvät reklamaatiot ja operaattoria työllistävä jälkiselvittely luottotappioineen. Matkapuhelin on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi väline kätevään ja luotettavaan maksamiseen, ja siksi haluamme asiakkaiden voivan luottaa mobiiliasiointiin ilman yllätyslaskuja tai harmillista jälkiselvittelyä”, kertoo johtaja Juha Koivuniemi Soneran mobiilipalveluista.
Erityisesti viime vuonna lisääntyneet erilaiset maksulliset visailutekstiviestipalvelut saivat Soneran muuttamaan käytäntöjään. Nämä palvelut pyysivät esimerkiksi verkossa käyttäjältä puhelinnumeroa, jonka jälkeen alkoikin maksullinen tekstiviestiliikenne.
Asiallisten toimijoiden kanssa Sonera jatkaa edelleen tekstiviestimaksupalveluiden tarjoamista normaaliin tapaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »